سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیراهن تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای به ظریف و تیم هسته ای اهدا شد

مراسم گرامی داشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در دانشگاه تهران برگزار شد و طی آن پیراهن تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای به ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای اهدا شد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم رسمی کشور 17 شوال به عنوان روز ملی ورزش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ثبت شده است.

بر همین اساس همه ساله به دلیل اهمیت این روز از طرف فدراسیون پهلوانی زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان مراسمی با حضور چهره‌های شاخص، مسئولین فرهنگی، ورزشی سیاسی و روسای فدراسیون‌ها واهالی فرهنگ و هنر درتالار اجتماعات دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم شخصیت‌های سیاسی همچون محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی، محمد رضا عارف و همچنین دبیر کل کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌های ورزشی و معاونین ورزش و مدیران ارشد 44 نهاد عضو ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی حضور داشتند.
 
در این مراسم پیراهن تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای که در ضیافت افطاری رئیس جمهور با ورزشکاران و روسای فدراسیون‌ها به امضای پهلوانان ملی و روسای فدراسیون‌ آزادی بود به محمد جواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای اهدا شد.

همچنین در این مراسم از پهلوان عباس زندی تنها بازمانده المپیک 48 لندن و دارنده چهار بازوبند پهلوانی تجلیل شد.

طی این مراسم باز از مربیان داوران پهلوانان و مدیران برتر مروج فرهنگ پهلوانی نیز تجلیل به عمل آمد.

این مراسم با اجرای آیین ‌های زورخانه‌ای، هم‌نوایی و حماسه خوانی 17 مرشد منتخب کرمانی همراه بود.

همچنین در این مراسم دکتر صالحی به ایراد سخنرانی پرداخت و از پیراهن فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی که به امضای رئیس جمهور رسیده بود رونمایی شد که در آن شعار "ایستادگی هسته‌ای نماد پهلوانی ، پهلوانان هسته‌ای متشکریم" هک شده بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.