رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم گرامی داشت روز ملی فرهنگ پهلوانی این روز را یاد آور حماسه ای پهلوانان عاشورا خواند و گفت:روز پهلوانی یاد آور حماسه سازی های امام حسین (ع) است.

صالحی:موفقیت هسته ای فقط برای رضای خدا صورت گرفتن نه اعتبار ما/ روز پهلوانی ما را یاد ابا عبداله می اندازدبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر صالحی در مراسم گرامی‌داشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه عبادت به جز خدمت به خلق نیست و با تبریک روز پهلوانی به جامعه ورزشی ایران اظهار داشت: روز پهلوانی ما را به یاد فراز حماسه‌های اباعبدالله‌الحسین می‌اندازد که اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید. خدا را گواه می‌گیرم که موفقیت تیم هسته‌ای و پیشرفت در این امر فقط برای رضای خدا صورت پذیرفت نه به خاطر کسب اعتبار و جایگاه خودمان .

وی در ادامه گفت: خوشا به حال پهلوانان ما که بر سر دین خود هستند و با دو بال حرکت می‌کنند و از این طریق به اوج می‌رسند، امیدوارم که الگو و اسوه‌ای باشد برای دیگران. همواره پس از انقلاب اسلامی شیوه حکمرانی جدید را به دنیا عرضه کردیم، شیوه‌ای که با آن در برابر طوفانها ایستادگی کردیم و این حکمرانی به راحتی فرو نخواهید ریخت. این شیوه حکمرانی سبب شده تا جایگاه‌ خود را اول در جهان اسلام و سپس در جهان پوچ گرایی و در عصر معاصر پیدا کنیم. جای شکرگزاری از خداوند متعال را داریم.

وی در ادامه گفت: آخرین شکر از خداوند است که این توفیق را به من داده است که در حضور مسئولان، دکتر عارف، دکتر مهر علیزاده، پهلوان و پیشکسوت قدیمی عباس زندی تقدیر و تشکر به عمل آوریم. عباس زندی که دهه‌های قبل برای کشور افتخار آفرین بود و همواره پرچم افتخار را به دست گرفته است و می‌تازد. این جای تشکر دارد و شکر می‌کنم که عباس زندی همچنان در میان ما حضور دارد.

صالحی گفت: حضور امروز من در این مراسم نه ازجهت تجلیل از  من و تیم هسته‌ای بود، بلکه با این اعتبار به این مراسم آمده‌ایم که چند سال در وزارت امور خارجه حضور داشتم و در آن زمان مهندس مهر علیزاده خواستار هموار شدن عرصه بین‌المللی ورزش بود که در آن زمان توانستیم آن راهموار کنیم. از دکتر محمد جواد ظریف و رئیس فدراسیون زورخانه ای نیز تشکر می کنم و اعتقاد دارم که هر چه برای توافق هسته‌ای انجام داده‌ایم برای رضای خدا بوده نه برای اصل اعتبار و جایگاه برای خودمان چون خارج از این تفکر دنیا و آخرت را از دست داده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: خدا را گواه می‌گیرم برای رضایت خدا کاری انجام داده‌ایم نه برای مردم من تمام کسانی که امروز دراین مراسم از زحمات من و تیم هسته‌ای تقدیر و تشکر به عمل آوردند تشکر می کنم.

در پایان این مراسم از علی اکبر صالحی و محمد جواد ظریف و عباس زندی با اهدای لوح تندیس توسط کیومرث هاشمی، مهندس مهر علیزاده، دکتر عارف، دکتر عبدالحمیدی، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

همچنین در پایان این مراسم پیراهن پهلوانی با شعار ایستادگی هسته ای و نماد پهلوانی که به امضای دکتر حسن روحانی و جمعی از ورزشکاران و پهلوانان امضا شده بود توسط عباس زندی پیشکسوت ترین پهلوان ایران و قدیمی ترین ورزشکار به محمد جواد ظریف و صالحی اهدا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار