سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

شناسایی 133 بیمار مبتلا به هموفیلی در خراسان جنوبی

تا کنون 133 بیمار مبتلا به هموفیلی در استان خراسان جنوبی شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مسئول کانون هموفیلی در مرکز جامع بیماران خاص استان خراسان جنوبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به نیاز های بیماران هموفیلی در این استان گفت: اشتغال ،مسکن و هزینه های درمانی این بیمارا ن در استان از جمله نیاز های ضروری بیماران هموفیلی است.

دکتر ضیائی افزود: علاوه بر دریافت رایگان فاکتور ، هزینه های درمان و بستری این بیماران دربیمارستانهای دولتی رایگان است.

وی اظهار کرد : هزینه خصوصی این بیماران بیشتر مربوط به دندان پزشکی است که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا حدودی می تواند با امکانات محدود مشکل دندان پزشکی این بیماران را حل کند.

دکتر ضیائی در خصوص توزیع داروهای مورد نیاز بیماران گفت: این بیماران فاکتورشان را از طریق کانون هموفیلی به صورت رایگان دریافت می کنند.

مسئول کانون هموفیلی در مرکز جامع بیماران خاص استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از یک ماه گذشته سهمیه داروی بیماران هموفیلی در استان کم شده وعلت آن هزینه های بالای داروها ست.

وی افزود: این بیماری ژنتیکی است اما برای پیشگیری باید آزمایش قبل از تولد یا به صورت آزمایشات قبل از ازدواج باید انجام شود.

وی اضافه کرد: چکاپ سالانه بیماران هر 6 ماه یک بار به طور کامل و رایزنی با ارگانها و ادارات برای اشتغال بیماران و پی گیری برای فراهم شدن زمینه ادامه تحصیلشان ،ازجمله برنامه هایی است که برای آینده این بیماران در نظر گرفته ایم.

مسئول کانون هموفیلی در مرکز جامع بیماران خاص استان خراسان جنوبی در خصوص خدماتی که کانون هموفیلی در استان به بیماران ارئه می دهد گفت : ویزیت این بیماران همیشه در صبح یک شنبه و سه شنبه هر هفته در مرکز جامع بیماری های خاص استان رایگان و درصورتی که عصر ها مورد اورژانسی داشته باشیم نیز ویزیت بیماران رایگان خواهد بود.

لازم به ذکر است شماره حساب کمک های مردمی به کانون هموفیلی خراسان جنوبی (0107171451004سیبا ملی ) می باشد.
 
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.