سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله سعیدی؛

به دولت و دیانت تیم مذاکره کننده اعتماد کامل داریم

ما به دولت و دیانت و سخت‌کوشی تیم مذاکره کننده اعتماد داریم اما به دشمنان اعتماد نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آثار و برکات تقوی در زندگی گفت: انسان متقی از ارتکاب به گناه متنفر است و زمانی که از سوی خودش گناهی سر بزند چه سهوی و چه شهوانی از گناهش متنفر می شود ، انسان مومن زمانی که شیطان به او نزدیک می شود با تقوی خویش شیطان را از خود دور می کند.

خطیب جمعه قم در بیاناتش ضمن گرامی داشت 13 شوال سالروز رحلت آیت الله بروجردی وی را فقیهی مجتهد و بزرگوار و عالمی وارسته عنوان کرد که عمرش را در راستای پربار ساختن مکتب فقهی اهل بیت(ع) سپری کرد و در این زمینه شاگردان زیادی را پرورش داد.

وی همچنین سالگرد ارتحال فقیه پارسا آیت الله مشکینی که در همه عرصه های نظام در مسئولیت‌های‌ گوناگونی‌ به‌ ایفای‌ نقش‌ پرداخت‌ از جمله عضویت‌ در خبرگان‌ تدوین‌ قانون‌ اساسی‌، مسئول‌ گزینش‌ و اعزام‌ قضات‌ با حکم‌ امام‌ (ره‌)، ریاست‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در هر سه‌ دوره‌، امامت‌ جمعه‌ قم‌ با حکم‌ امام (ره‌) و رهبر انقلاب، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و ریاست‌ شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساس را گرامی داشت.

آیت الله سعیدی با اشاره به موضوع حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: در یمن سعودی‌ها مردم را به خاک و خون می‌کشد و آمریکا از آن دفاع می‌کند و واکنشی در برابر این جنایات ندارد در حالی که همیشه مدعی حقوق بشر بوده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به سالروز فاجعه هیروشیما گفت: رهبری فرمودند که مردم ما در روز قدس مواضع خود در مورد آمریکا را اعلام کردند و کسانی که خود چنین جنایاتی را انجام داده اند نمی‌توانند مدعی حقوق بشر باشند.خطیب جمعه قم در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: اصل نشستن شش قدرت جهانی در یک سو و قرار گیری جمهوری اسلامی در سوی دیگر میز مذاکرات، نشان دهنده ارزش و قدرت جمهوری اسلامی ایران است .

وی ظرفیت ایران در مذاکرات را از سوی خداوند متعال و توجهات ویژه حضرت ولی عصر(عج) برشمرد و گفت: این ظرفیت را خداوند و حضرت ولی عصر(عج) و همچنین رهبر انقلاب و رهبری معظم و ملت ایران با همتشان ایجاد کرده اند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه آیا در شرایط موجود می توانستیم امیتازات کمتری بدهیم و در مقابل امتیازات بیشتری را کسب کنیم گفت: اگر دولت های ما و ملت ما در همه ی عرصه ها رهنمودهای و تذکرات اساسی و دلسوزانه رهبری را در طول این سال ها همراهی می کردند یقینا امروز دستی بالاتر داشتیم و جلوی ضرر را از هرجا بگیریم منفعت است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه اکنون باید از فرصت های موجود نهایت استفاده درست و مناسب را ببریم گفت: ما به دولت و دیانت تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد کامل داریم ولی به دشمنان هیچ اعتمادی نداریم و بخصوص آمریکا.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.