امام جمعه قم تاکید کرد: وظیفه هر مسلمانی است که در دفاع از اسلام مقابل چهره کفر و نفاق بایستد، شهادت مدافعان این راه را ارج می‌نهیم و برای این شهدا رحمت واسعه طلب می‌کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،در مراسمی که شب گذشته به مناسبت یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده شهدا و مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد، آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه به سخنرانی پرداخت .

وی با بیان اینکه اجر این شهدا در پیشگاه خداوند محفوظ است، اظهار کرد: در این دنیا نیز آثار و نتیجه فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های این شهدا در نزد مردم آشکار است.

امام جمعه قم گفت: هر بانگ توحیدی که از مجاهدت این افراد به گوش می‌رسد؛ هر پرچمی که برای اهل بیت (ع) بر اثر مجاهدت این شهیدان برافراشته می‌شود و هر زائری که بر مزار اهل بیت (ع) حاضر می‌شود از برکت فداکاری این عزیزان است این شهیدان چیزی را از دست نداده‌اند و شهدای مدافع حرم با حرکت خود نشان دادند که شهادت مرز نمی‌شناسد.

آیت‌الله سعیدی ایثارگری شهیدان مدافع حرم را گویای زنده بودن غیرت دینی در جامعه اسلامی دانست و یادآور شد: شهدای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم (س) و دیگر حرم‌های اهل بیت (ع) غیرتمندانی هستند که برای رضای خداوند این کار را انجام داده‌اند و این درس و پیامی برای ما دارد.

وی با اشاره به اینکه باید غیرت دینی را در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حفظ کنیم گفت: شهدا جان خود را برای ناموس خود فدا کردند و بعدها از ما مطالبه می‌کنند در برابر این جانفشانی چه کرده‌ایم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مسئله مهم این است که امروز جهان اسلام هدف حملات گوناگون کفر و نفاق منطقه ای است اظهارداشت: به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت شهدا و امام خمینی (ره) امروز خطوط جهانی مشخص شده است.

وی یادآور شد:‌ چه کسی می‌دانست آل‌سعود این قدر با صیهونیست‌ها همراه و دارای اهداف مشترک است وهدف این جبهه این است که شما را از موضع غیرت و حفظ ارزش‌های دینی پایین بیاورند و تا به این هدف نرسند کوتاه نمی‌آیند و آنها سال‌ها علاقه خود به کفر و شرک را پنهان می‌کردند ولی به برکت بیداری اسلامی چهره منافقین مشخص شد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه داعش برای از بین بردن بیداری اسلامی با نام اسلام جولان می‌دهد و گروهک النصره برای از بین بردن اسلام تشکیل شد  اظهار کرد: حتی یک صهیونیست و یهودی به‌‌دست اینها کشته نشد ولی آنها شیعه و سنی را به خاک و خون کشاندند.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.