محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه فرآوردههای لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازار راکد محصولات لبنی اظهار داشت: درحال حاضر گران بودن محصولات لبنی سبب کاهش مصرف خانوارها شده است که از طرفی مردم فکر میکنند که کارخانجات لبنی عامل گرانی محصولات هستند در حالی که طبق آمار بانک مرکزی صنایع لبنی کمترین بهره را برده است.
وی افزود: رسانهها باید تبلیغات وسیعی را در خصوص محصولات لبنی داشته باشد که مردم به خرید تمایل بیشتری پیدا کنند.
اسماعیلی در ادامه خاطر نشان کرد: فعلا افزایش قیمت محصولات لبنی مقرون به صرفه نیست زیرا این امر به ضرر صنایع لبنی، دامدار و مصرف کنندگان است.
مدیر عامل اتحادیه در پایان تصریح کرد: اگر فروش شیر خام به کارخانجات هزار و 440 تومان باشد آنها مجبورند 16 الی 17 درصد به قیمت تمام شده محصول اضافه کنند که با توجه به رکود بازار امکان پذیر نیست.
شایان به ذکر است دولت با راهکارهای اساسی در این زمینه باید این صنعت را از رکود خارج کند.
انتهای پیام/