سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال یمنی: همه‌ی نقاط یمن مورد جنایت آل سعود قرار گرفته است/ وعده محاکمه‌ی رژیم آل سعود

کارشناس سیاسی یمنی گفت: یمنی‌ها رژیم آل سعود را در محاکم بین المللی محاکمه خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناس سیاسی یمنی گفت: یمنی‌ها رژیم آل سعود را در محاکم بین المللی محاکمه خواهند کرد.

عبدالملک الفهیدی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از صنعا درباره چگونگی برقراری وضع آتش بس در یمن گفت: متجاوزان سعودی در تجاوز خود به یمن همه شهروندان این کشور را هدف قرار داده اند و تمایزی میان نیروهای انصارالله و غیره قائل نمی‌شوند. همه شهرها و روستاهای یمن با این تجاوز روبروست و جنایت منطقه المخا یکی از نمونه ای تجاوز سعودی ها به یمن است. هیچ نقطه‌ای را در یمن نمی توان یافت که سعودی ها در آن جنایتی را علیه مردم این کشور مرتکب نشده باشند. هیچ یک از گروه های یمنی مخالف آتش بس نیستند و زمانی که سازمان ملل از احتمال برقراری آتش بس در اواخر ماه مبارک رمضان گذشته خبر داد همه گروه های یمنی از آتش بس استقبال کرده بودند ولی متجاوزان سعودی حاضر به پذیش این آتش بس نشدند و با صدور بیانیه رسمی اعلام کردند این آتش بس مرتبط به سعودی ها نیست. به نظر می رسد اعلام دیروز سعودی ها برای آتش بس در یمن تلاشی برای کاستن خشم و غضب یمنی به دلیل جنایت نسل کشی در شهر المخاست. چگونه سعودی ها از آتش بس در یمن سخن می گویند در حالی که این کشور را در محاصره اقتصادی شدید قرار داده اند. سعودی ها اجازه نمی دهند فرآورده های نفتی، مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی وارد یمن شود. امروز بیمارستان های یمن با وضع فاجعه باری روبرو هستند چرا که قادر به تامین تجهیزات پزشکی و دارو برای افراد بیمار و زخمی نیستند.

یمنی ها تنها خواهان آتش بس نیستند بلکه می خواهند این تجاوز به صورت کامل متوقف و محاصره غیرقانونی یمن برداشته شود. سعودی ها نمی توانند در امور داخلی یمن دخالت کنند. اگر مشکلی سیاسی در داخل این کشور وجود دارد باید گروه های یمنی از طریق گفتگو این مشکلات را به دور از فشارهای خارجی حل و فصل کنند.

وی در ادامه با اشاره به نسل کشی های رژیم آل سعود در یمن بیان داشت: جنایات سعودی ها در استان صعده هر روز رخ می دهد و بالگردهای آپاچی این رژیم شمار زیادی از زنان و کودکان یمنی را در این استان به شهادت رسانده اند و در بسیاری از موارد اجساد این شهدا سوخته است و رسانه های یمنی برای احترام به خانواده های شهدا تصاویر اجساد این شهدا را منتشر نمی کنند. سعودی ها برای توجیه این جنایات مدعی هستند که نیروهای مسلح یمن یا انبارهای سلاح را در این کشور هدف قرار می دهند ولی برای جهان اثبات شده این ادعاهای عربستان دروغی بیش نیست.

سازمان های مختلف حقوق بشری در یمن جنایات سعودی ها را به صورت هر روزه ثبت می کنند و یمنی ها در پایان این تجاوز از پرونده کاملی درباره جنایات جنگی سعودی ها برخوردارند و می توانند این پرونده را در اختیار محاکم بین المللی قرار دهند و مقامات سعودی را مجازات کنند. شاید ما نتوانیم این اسناد را در اختیار محاکم بین المللی قرار دهیم ولی فرزندان و نوادگان ما قادر خواهند بود این شکایت را ارائه کنند. بیش از یکصد سال از نسل کشی ارمنی‌ها می گذرد و همچنان ارمنی‌ها مقامات ترکیه را بر اساس جنایت نسل‌کشی تحت تعقیب قرار می‌دهند. مردم یمن حق دارند رژیم آل سعود را به سبب جنایات خود حتی پس از گذشت یکصد سال محاکمه کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.