جنبش انصارالله اعلام کرد هیچ اعلامی رسمی درباره آتش بس از سوی سازمان ملل دریافت نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی یمن (سبا) به نقل از مقامات جنبش انصارالله اعلام کرد سازمان ملل هیچ اطلاعی درباره آتش بس اعلام شده به آنها نداده است.

این خبرگزاری به نقل از "محمد علی حوثی،" رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: هیچ اعلام رسمی از سوی سازمان ملل درباره آتش بس دریافت نکردیم. وی در ادامه افزود: تا پیش از دریافت اعلام رسمی، هیچ موضع گیری مثبت یا منفی نخواهیم داشت.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان پیشتر از آغاز آتش بسی 5 روزه از ساعت 11:59 روز یکشنبه به منظور ارسال کمک های انسان دوستانه خبر داده بود.

از سوی دیگر، احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف در مصاحبه با الجزیره با اعلام آغاز آتش بس گفت: ائتلاف بر اساس کارها و نه بر اساس سخنان قضاوت خواهد کرد. وی تصریح کرد: ائتلاف آنچه را که طرف مقابل با آغاز آتش بس انجام خواهد داد پیگیری می کند.

همچنین خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گزارش داد محمد علی حوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با "پائولو لیمبو،" هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسان دوستانه در این کشور دیدار کرد. در این دیدار رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از نقض آتش بس آخر ماه رمضان از سوی ائتلاف سعودی سخن گفت و از موضع سازمان ملل در برابر آن ابراز نارضایتی کرد.

وی همچنین خواستار سفر دبیرکل سازمان ملل به یمن برای اطلاع از وضع انسانی این کشور شد.  همچنین در این دیدار "پائولو لیمبو" درباره وضع فاجعه بار انسانی در یمن سخن گفت و اعلام کرد دیدارش با رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به منظور رساندن پیام سازمان ملل درباره آتش بس بوده است.

در تحولی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی مدعی شد جنبش انصارالله با وجود آغاز آتش بس 5 روزه، منطقه ای را در استان تعز در جنوب یمن بمباران کرد. این شاهدان مدعی شدند انصارالله شماری از مناطق مسکونی را در روستای "صبر" بمباران کرد.

همچنین پایگاه خبری العهد گزارش داد در حملات ائتلاف سعودی به یک مرکز پزشکی در شهر "مستبا" در استان حجه شماری به شهادت رسیدند. همچنین جنگنده های سعودی منطقه صبر را در استان لحج دوبار بمباران کردند. هواپیماهای ائتلاف سعودی پادگان "کهلان" و "مسلحقات" را در استان صعده 5 بار بمباران کردند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار