سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

بازدید معاون رییس جمهوری از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی سنندج

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همراه وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان استانی همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به کردستان از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی سنندج بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج: محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دراین بازدید گفت:اجرای سیستم کشت توت فرنگی به صورت هیدروپونیک نقطه عطفی در صنعت کشاورزی کشور به ویژه در تولید توت فرنگی است و این سیستم باید در سایر استان ها هم ترویج داده شود.

وی افزود: اجرای این سیستم در کردستان نشان دهنده تخصص کارشناسان این دیار و ظرفیت و پتانسیل بالای نیروی انسانی تحصیل کرده و توانمند این استان است.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این بازدید گفت: محصولاتی که از طریق کشت هیدروپونیک تولید می شوند ارگانیک بوده و مصرف این محصولات در راستای سلامت مردم همواره توصیه می شود.

محمود حجتی بیان کرد: اجرای این سیستم کشت تاثیر بسزایی در صرفه جویی مصرف آب دارد و می طلبد چنین شیوه ای بیشتر در سطح کشور ترویج داده شود.

گفتنی است، مجتمع گلخانه ای هیدروپونیک توت فرنگی سنندج در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع احداث شده است که از این میزان سه هزار متر مربع آن به گلخانه اختصاص پیدا کرده است.

واحد سردخانه و واحد نشاء این مجتمع گلخانه ای هم در دست احداث است که برای تکمیل آن نیاز به 10 میلیارد ریال اعتبار است.



انتهای پیام/  ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.