وزیر صنعت، معدن و تجارت ازتولید سالانه حدود دو تن طلا از معدن 'ساری گونی' قروه در جنوب شرقی استان کردستان طی سه ماه آینده، خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج : محمدرضا نعمت زاده که به همراه کاروان تدبیر و امید به استان کردستان سفر کرده است، روز یکشنبه در بازدید از این معدن گفت: معدن ' ساری گونی' از معادن خالص و ارزشمند طلا با عیار 1.6 در هزار است.

وی افزود: این معدن جزو پروژه های مشترک سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان بوده که سهم سرمایه گذاری قزاقستان 70 درصد و سهم ایران 30 درصد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روند پیشرفت پروژه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در صورت بهره برداری از فاز دوم این پروژه این میزان تولید طلا با خلوص 80 درصد افزایش دو برابری خواهد داشت.

نعمت زاده بیان کرد: کردستان از مخازن طلای خوبی برخوردار بوده و دو معدن طلای دیگر در این استان در حال اکتشاف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه اکتشاف معادن، فرآوری و صادرات محصولات معدنی از سرمایه گذاران این بخش حمایت می شود.
وی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی افزود: اعطای برخی مشوق ها شامل معافیت 10 ساله از پرداخت مالیات و پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران جزو قوانین جاری کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درپایان گفت:پروژه تولید فولاد با مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی و ظرفیت تولید سالانه یک و نیم میلیون تن از جمله طرح های در دست اجرا به شمار می رود.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: طلا ، تولید ، معدن ، تسهیلات ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.