سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود پرستاران تخصصی دغدغه جوامع پرستاری است

کمبود پرستار در کشور ما چند سالی است که پر رنگ شده است اما در میان جوامع پرستاری آنچه دغدغه شده است کمبود پرستاران آموزش دیده و متخصص در عرصه های گوناگون است.

الهه نائب لوئی کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: پرستاران بعنوان خط مقدم بهداشت و درمان نقش آفرینی می‌کنند و حمایت سیاستگذاران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از پرستاران می‌تواند زمینه ساز نتایج ارزشمند و انعکاس آن در سلامت جامعه باشد. 

وی گفت: خوشبختانه پرستاران کشور ما با نهایت توانمندی به ایفای نقش خود در بیمارستانها و مراکز درمانی می‌پردازند اما بحث حمایت های مالی و حقوق پرستاران با توجه به فرسودگی شغلی آنان در مراکز درمانی، شیفت‌های پشت سر هم بدلیل کمبود پرستار، عدم تربیت پرستاران تخصصی و آموزش دیده در بخشهای مختلف نظیر اطفال، NICU ، سالمندی، قلب، جراحی داخلی و غیره پرستاران را با چالش مواجه می‌کند. 

وی گفت: تربیت پرستاران مجرب و متخصص در عرصه‌های مذکور از دغدغه‌های اصلی پرستاران مطرح است و سیاستگذاران نباید از این عرصه غافل باشند. 

نائب لوئی در ادامه به کمبود تختهای درمانی، کمبود تجهیزات تخصصی و . . . در برخی از بیمارستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در اعتبار بخشی بیمارستان ها تجهیزات،‌خدمات، بحث فیزیکی و . . . به چشم می‌خورد و این موضوع امری بدیهی است که جدا از بحث اعتبار بخشی باید سلامت مردم و لازمه‌ محقق شدن این مهم توسط متولیان بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور فراهم شود تا شاهد ارتقاء بیش از پیش نظام سلامت کشورمان باشیم. 



انتهای پیام/ 
برچسب ها: پرستار ، کمبودنیرو ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.