سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش درآمدی رقابت‌های وزنه برداری نوجوانان

رقابت‌های وزنه برداری رده سنی پایه پس از مدت‌ها در حالی برگزار می‌شود که در گذشته اهمیتی به مسابقات این رده سنی داده نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ وزنه برداران نوجوان و جوان به نوعی پشتوانه آینده این رشته ورزشی هستند اما سال‌هاست که اهمیتی به این دو رده سنی به ویژه نوجوانان داده نمی‌شود.
 
 علی مرادی که پس از بر عهده گرفتن ریاست فدراسیون وزنه برداری از همان ابتدا تاکید زیادی به پشتوانه سازی برای آینده وزنه برداری داشت مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان را در دوره مدیریت خود برگزار می‌کند تا نسل تازه‌ای از وزنه برداران آینده دار جا پای نسل طلایی این رشته المپیکی و مدال آور بگذارند.
 
با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان پشتوانه‌های وزنه برداری کشور هستند بنابراین انجام این رقابت‌ها انگیزه آینده سازان وزنه برداری ایران را دو چندان می‌کند همچنین مسابقات داخلی این رده سنی نیز پویا تر و باعث می‌شود رقابت‌های رده سنی پایه همچون بزرگسالان جدی‌تر و با اهمیت بیشتری دنبال شود.
 
**تشریح برنامه رقابت‌های وزنه برداری نوجوانان
سرمربی جدید تیم ملی نوجوانان گفت: پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در سال 93 هیچ اردوی تدارکاتی برای ملی‌پوشان وزنه برداری نوجوانان تشکیل نشد اما امیدواریم امسال با برپایی اردو بتوانیم انگیزه وزنه برداران در این رده سنی را بالا ببریم‌ تا پشتوانه‌ محکمی‌ برای رده سنی‌ بزرگسالان‌ در آینده داشته باشیم.
 
وی در خصوص تاثیر این رقابت‌ها بر آینده تیم ملی نوجوانان گفت: ما استعدادهای نابی در عرصه وزنه برداری ایران داریم که اگر امکانات کافی داشته باشند و از استعداد‌ها استفاده بشود در همه زمینه‌ها می‌توانند قابلیت خود را نشان دهند و نتایج درخشانی کسب کنند.
 
وی با اشاره به نحوه انتخاب وزنه برداران برای دعوت به اردوی تیم ملی بیان کرد: امیدوارم مسابقات قهرمانی کشور در سطح وسیعی برگزار شود زیرا این رقابت‌ها فرصت مناسبی است که وزنه برداران توانایی‌های خود را نشان بدهند و به تیم ملی راه پیدا کنند اما اگر خارج از این مسابقات استعداد چشمگیری را کشف کنیم به یقین به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شود.
 
برخواه در ادامه افزود: از تیم‌هایی که برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند اطلاعی ندارم اما امیدوارم تمامی استان‌ها شرکت‌ کنند تا بتوانیم آینده روشنی برای رده سنی بزرگسالان بسازیم .
 
سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان در پایان اضافه کرد: پس از انتخاب وزنه برداران 5 مرحله اردو برگزار می کنیم و پس از مشخص شدن مسابقات آسیایی از سوی کنفدراسیون آسیا برای حضور در این بازی‌ها آماده می‌شویم.
 
گفتنی است: مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان رده سنی 14-13 سال از 13 تا 17 مرداد ماه سال جاری به میزبانی قزوین برگزار و اردوی آماده سازی نوجوانان دوم شهریور ماه آغاز می‌شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: رقایت ، بازی ، باشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.