سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

اجرای طرح «کتابخوان» در استان کردستان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از برگزاری نخستین نشست کتابخوان استان کردستان به منظور نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخصه های مطالعه در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ اسماعیل احمدی گفت: «کتابخوان» عنوان نشست هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط افراد و ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب اجرا می شود.

وی افزود: این نشست ها در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان بیان کرد: چشم انداز برگزاری نشست های کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد دهنده در سراسر کشوراست تا به مرور زمان به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی منجر شود.

احمدی گفت: از اهداف برگزاری این طرح ایجاد عادت به مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب است.

وی ادامه داد: کتابداران، نویسندگان، فعالان رسانه در حوزه کتاب، اعضای کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان می توانند در این نشست ها حضور داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در پایان گفت: 46 کتابخانه عمومی نهادی و 32 کتابخانه عمومی مشارکتی با 40 هزار عضو فعال دراین استان وجود دارد.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.