سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تردد 22 هزار تاکسی مسافربری در شهر اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 10 هزار و 350 تاکسی پلاک قرمز و 12 هزار تا کسی پلاک سفید در شهر اصفهان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ علیرضا صلواتی پیرامون وضعیت تاکسی های گردشی در سطح شهر و وظیفه آنها اظهار داشت: وظیفه اصلی رانندگان تاکسی ها این است که در سطح شهر گردش و مسافران خود را جا به جا کنند، اصولا این حجم شلوغی که در میادین یدیه می شود به نفع خود رانندگان هم نیست چراکه وقت بسیاری را اتلاف می کنند تا ظرفیت خودرو تکمیل شود و از طرف دیگر مسافرینی که در بین خطوط هستند باید منتظر بمانند تا وسیله نقلیه خود را بیابند.

وی با اشاره به امتیازات تشویقی برای استفاده مردم از تاکسی های گردشی بیان کرد: رویکرد ما نشویق شهروندان به استفاده از تاکسی های گردشی در سطح شهر است و در کنار این کار خود رانندگان تاکسی ها را هم به گردش در شهر و جا به جایی مسافران به جای ماندن در یک ایستگاه، هدایت کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به سیاست دیگری برای تاکسی ها اشاره و گفت:سیاست دیگر این است که بتوانیم تاکسی را به عنوان وسیله ای که در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا که یک وسیله مدرن پیشرفته و خصوصی است، به جای اینکه به صورت دربستی فعالیت کنند نقاط مختلف و متعددی داشته باشند و شهروندان را در هر مکانی که قصد داشتند پیاده کنند، با این سیاست آرام آرام تاکسی ها به جایگاه اصلی خود بازگردند.

وی راه رسیدن به این سیاست و موفقیت در آن را مستلزم تقویت حمل و تقل عمومی دانست و افزود: ما باید بتوانیم ناوگان حمل و نقل عمومی خوبی داشته باشیم و شهروند را ترغیب کنیم که اگر وسیله ای با کیفیت خوب می خواهد تاکسی را انتخاب کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این نکته که اصفهان همیشه در تمام فصول به خصوص در فصل تابستان به عنوان یک مکان گردشگری انتخاب می شود ، اظهار داشت: هموطنانمان در اکثر اوقات اصفهان را برای مسافرت انتخاب می کنند و با نوجه به اتمام ماه مبارک رمضان به نظر می رسد که موج اول سفرها را در عید فطر و موج دوم را در شهریور ماه به اصفهان داشته باشیم که مسلما این امر ترافیک سنگینی را در سطح شهر به وجود می آورد .

صلواتی در ادامه افزود: برای جلوگیری از ایجاد این ترافیک سنگین خدماتی از قبیل محل های اسکانی در سطح شهر برای اسکان موقت مسافران در نظر گرفته شده است، هچنین خدمات رفاهی، اطلاع رسانی و علائم و تابلوهای راهنمای مسیر به آنها ارائه می شود.

وی به کمک های پلیس راهبر در این خصوص اشاره و گفت: پلیس راهبر هم بسته به حجم معابر، مسیرهایی را که به آثار باستانی و مکان های تفریحی و گردشی حاشیه زاینده رود منتهی می شود، ترافیک را به صورت مقطهی مدیریت می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این که راه اندازی مترو موجب کاهش مسافران تاکسی ها در سطح شهر نمی شود تصریح کرد: به دلیل اینکه مترو به تمام نقاط شهر دسترسی ندارد موجب کاهش مسافران تاکسی ها نمی شود بنابراین تاکسی ها مکمل مترو و حمل و نقل عمومی هستند.

وی اظهار داشت که 10 هزار و 350 تاکسی پلاک قرمز که 25 درصد آنها را تاکسی های ویژه و 65 درصد آن را تاکسی های گردشی تکمیل می کنند و همچنین 12 هزار تاکسی پلاک سفید که شامل سرویس مدارس، تاکسی های تلفنی و تاکسی های فرودگاه ها هستند در شهر اصفهان تردد می کنند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: تاکسی ، متر ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.