سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد افزایش وام ازدواج به 10 میلیون تومان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از پیشنهاد تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور مبنی بر افزایش وام ازدواج به 10 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش حوزه بانک گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس فلاحی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه 12 نماینده مجلس به رئیس جمهور برای رفع موانع ازدواج جوانان اظهار داشت: چندین بار نمایندگان مجلس با وزرا از جمله وزیر اقتصاد در ارتباط با بحث ازدواج جوانان و رفع موانع اقتصادی آن گفتگوهایی را انجام داده‌اند اما به نتیجه نرسیده است.
 
وی افزود: با توجه به نگرانی‌هایی که از کاهش ازدواج جوانان و افزایش طلاق وجود دارد، تعدادی از نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند در این ارتباط به رئیس جمهور نامه‌ای بنویسند تا گشایشی در اعتبارات مربوط به وام ازدواج صورت بگیرد.

فلاحی با بیان اینکه در چند ماه اخیر شاهد گشایشی در اعتبارات پولی کشور و موجودی بانک‌ها بوده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به این موضوع  تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که وام ازدواج جوانان به 10 میلیون تومان افزایش یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، همچنين به دیگر پیشنهادات نمایندگان پارلمان در ارتباط با این وام از جمله قرص الحسنه بودن وام ازدواج اشاره کرد و گفت: همچنین این نمایندگان در نامه خود به رئیس جمهور پیشنهاد دادند دوره برگشت این وام چهار ساله باشد.
 
فلاحی با اشاره به اهمیت تسریع در پرداخت وام ازدواج و رفع موانع آن خاطر نشان کرد: پیش از این برخی از وزرا به نمایندگان در این ارتباط قول‌هایی داده بودند اما عملیاتی نشده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موجودی بانک‌ها 70 هزار میلیارد تومان است در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان اثار تورمی وام ازدواج 10 میلیون تومانی را کنترل کرد، گفت: اگر رئیس جمهور در این ارتباط دستور بدهند، نمایندگان مجلس  با کمک وزرا تمهیداتی را در این ارتباط می‌اندیشید از جمله اینکه پول نقد در اختیار خانواده‌ها قرار داده نشود و به صورت غیر مستقیم خانواده‌ها بتوانند از این پول استفاده کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
بقرآن به پول احتیاج دارم 8 ماهه که عقد کردم و ثبت نام کردم ولی هنوز هیچ جوابی نگرفتم آقای مسئول کسی که این نظر رو میخونه نوید حسنی هستم از کرمانشاه پارتی ندارم کی وام رو به من میدین زندگیم رو به نابودیه گرچه وامتون هم کمه ولی از هیچ بهتره چکار کنم
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
۶ملیون وام . کاش این رو لا اقل راحت دست جوان ها می دادن . مدت زیادی هست که ثبت نام کردم ولی خبری از تماس نیست . وام مسکن و خانه دار شدن هم برای اکثریت جوانان دست نیافتنی است .
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
نقشه دارن همین 3 تومنی که میدنم ندن. به جاش کالا میدن. اونم چه کالاییی؟؟!
fasa
۱۶:۰۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
سلام
این ۶میلیونی که به عروس و داماد میدید چطوری توقع دارید این ۶ میلیون بتونه یه گره از هزاران گره ای که امروزه برای جوانان
درست کردید رو باز کنه
ميترا
۱۶:۳۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
وام كجا بود دلتون خوشه
همش فرماليتس منم ثبت نام كردم اما ديگه جواب تلفنمونم نميدن
هموطن
۰۹:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۴
خسته نباشید .اینقدر به فکر مردم نباشید کمی هم به خانواده برسید ...جهزیه ازدواج یک دختر شد پنجاه میلیون ،وام ازدواج سه میلیون ...اتفاقا مقصر بالا رفتن سن ازدواج و شما هستید که پول را قطره قطره می دیدید
اکبر
۰۸:۱۲ ۲۳ تير ۱۳۹۴
از حرف تا عمل . . . هیهات - هیهات
چند سال باید در نوبت وام اندک قبلی و یا فوق الذکر باشند ؟؟؟
تسهیل در کارها = ایجاد انگیزه خواهد بود