سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

برپایی جشنواره آلبالو در خوی

فرماندار خوی از برپایی جشنواره آلبالو در این شهرستان در اواخر تیر ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه حسین سیوانی‌ اصل با بیان اینکه جشنواره آلبالو به عنوان یکی از محصولات مهم این شهرستان، سال گذشته نیز برگزار شده بود، زمان دقیق برگزاری جشنواره آلبالو را در شهرستان خوی بیست و هشتم تا سی‌ام تیر ماه جاری اعلام کرد.

فرماندار خوی با بیان اینکه شهرستان خوی یکی از قطب‌های تولید آلبالو در کشور به شمار می‌رود، از کشت این محصول در حاشیه باغات این شهرستان خبر داد و افزود: خوی 47 درصد سطح زیر کشت آلبالو را در استان به خود اختصاص داده است.

وی از تولید 57 درصد آلبالوی استان آذربایجان غربی توسط شهرستان خوی خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان خوی در تولید آلبالو رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است که در این میان شهر فیرورق، در حاشیه شهرستان خوی بیشترین میزان تولید را دارد.

سیوانی‌اصل با اشاره به انواع آلبالوی تولیدی شهرستان خوی، گفت: خوی از نظر تولید آلبالو یکی از شهرهای مهم است که آلبالوی گوشواره‌ای، محلی و آلبالوی گیلاسی سه رقم مهم آلبالوی کشت شده در باغات شهرستان خوی است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در زمینه تولید با کیفیت محصول آلبالو توسط جهاد کشاورزی خوی انجام گرفته است، اصلاح نهال و شیوه آبیاری و استفاده به موقع از سموم آفات نباتی را از جمله این اقدامات بیان کرد.

فرماندار خوی سطح زیر کشت آلبالو را در خوی 357 هکتار اعلام کرد و گفت: سالانه نزدیک به 3 هزار تن آلبالو در خوی تولید می‌شود.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: خوی ، فرماندار ، ارومیه ، آلبالو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.