سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زهره حمیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بخشش را باید در کارهای مناسبتی به تصویر بکشیم

باید بخشش، انسان بودن، فرهنگ محبت کردن و... را به تصویر کشید. باید بتوانیم این موارد را در این کارها نمایش دهیم چرا که مردم با دیدن این برنامه‌ها تأثیرات مثبتی را از آن‌ها خواهند گرفت.

زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هرکس در ایام ماه مبارک انتظار فرا رسیدن این شب‌ها را می‌کشد و هر آدمی به نوعی، هم به عزاداری پرداخته و هم حاجت می‌گیرد. شب‌های قدر است که تقدیر و سرنوشت انسان‌ها نوشته می‌شود. بهتر است ما آدم‌ها در این سه شب به گذشته‌ها فکر کرده و به ترک اعمال ناشایستی که در گذشته مرتکب می‌شدیم،بپردازیم. سعی کنیم به خداوند نزدیک‌تر شده و در نهایت همانی که خداوند دوست دارد، تبدیل شویم.من هم سعی کرده و علاقه‌مندم، آن‌طور که باید و شاید در این شب‌ها به خداوند نزدیک شوم.

وی ادامه داد: اگر مردم و طرفداران،‌ ما هنرمندان را در بین خود و مراسم‌های این چنینی و احیا گرفتن در شب‌های قدر ببینند، قطع به یقین تأثیرات مثبتی را به صورت متقابل خواهد داشت و این تأثیرات شامل یکسری از آموزش‌ها و فرهنگ‌های پسندیده‌ای است که ما آن‌ها را القا می‌کنیم.

حمیدی از ویژگی‌های مناسبتی این‌گونه بیان کرد: در این کارها باید بخشش، انسان بودن، فرهنگ محبت کردن و... را به تصویر کشید. باید بتوانیم این موارد را در این کارها نمایش دهیم چرا که مردم با دیدن این برنامه‌ها تأثیرات مثبتی را از آن‌ها خواهند گرفت. در شرایطی که متأسفانه مردم کمتر به سمت مطالعه و کتاب خواندن می‌روند، فیلم‌سازان و برنامه‌سازان از طریق فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند آموزه‌های لازم را برای کسانی که اهل مطالعه نیستند، ارائه دهند.

وی اظهار داشت: مردم خوراک خوب می‌خواهند و این بستگی به فیلم و کلامی که از طریق بازیگر گفته می‌شود دارد. مردم در سال‌های اخیر کمی خسته‌اند و به شادی نیاز دارند. برطرف شدن این خستگی‌ها با کنار گذاشتن رنگ‌های تیره و رفتن به سمت رنگ‌های روشن و شاد، حس امیدواری را در آن‌ها القا می‌کند. چرا که خود خداوند در طبیعت روشنی و رنگ را به وفور نمایان کرده و نمایش شادی و امیدواری را طریق رسانه خیلی مهم بوده و تأثیرات مخصوصی به خود را روی مخاطب می‌گذارد.

حمیدی گفت: اولین تجربه  روزه‌داری من در 9 سالگی و زمانی که به مدرسه می‌رفتم بود. آن روز در مدرسه و در اواسط روز طاقت نیاورده و کمی آب خوردم و در نهایت این موضوع را به مادرم گفتم به این دلیل که فکر کردم، پنهان کردن آن گناه بزرگی بود.مادرم هم به من گفت: که اشکالی نداشته و ما به این روزه کله گنجشکی می‌گیم.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله همه چیز درست و همه مردم خوشحال باشند. امیدوارم مشکلات اقتصادی حل شده  و سر همه سفره‌های پر باشد و هیچ یک از پدران خجالت زده خانواده‌های خود نباشند. آرزو می‌کنم انسان‌ها تا زمانی که زنده‌اند و زندگی می‌کنند به واقعیت‌های به دنیا آمدن و اعمال خود در دنیا پی برده و به حد والا و تعالی برسند. دعا می‌کنم همه به آن چیزی که باید، رسیده و زندگی و پایانی سودمند داشته باشیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.