سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

70 هکتار از مناطق حفاظت شده مراکان خوی آتش گرفت

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آتش سوزی در حوالی منطقه تک داغ و از کنار جاده ارتباطی پلدشت – جلفا در حاشیه رودخانه ارس آغاز شد که 7P هکتار از منطقه را در بر گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پرویز آراسته در خصوص آتش سوزی رخداده اظهار داشت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده مراکان خوی از ساعت 13 ظهر روز یکشنبه در حوالی منطقه تک داغ و از کنار جاده ارتباطی پلدشت – جلفا در حاشیه رودخانه ارس آغاز شد که پس از هفت ساعت مهار گشت.

وی در خصوص علت آتش سوزی گفت: احتمالا عوامل انسانی علت این اتفاق بوده که وزش باد شدید متاسفانه بر سرعت گسترش آتش در این منطقه افزود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان به محض اطلاع از موضوع در محل حاضر شدند و با درخواست کمک مرزبانی و اداره منابع طبیعی شهرستان پلدشت، همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان‌های سلماس، خوی و جوامع محلی، آتش سوزی را به وسیله کپسول‌های آتش نشانی موجود در منطقه و جلیقه‌های آب مهار کردند.

آراسته در خصوص تجهیزات افزود: منطقه تک داغ در مکانی مرتفع واقع شده که دسترسی ماموران آتش نشانی به این محل بسیار دشوار بوده و ابزارهای دیگری چون خاموش کردن آتش از طریق عملیات هوایی نیز در منطقه موجود نیست.

وی در پایان گفت: میزان خسارت‌ها هنوز برآورد نشده و نیروهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم اکنون در محل حادثه در حال بررسی هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.