سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس تحقیقات اخیر؛

70 درصد آسیب‌های استخوان درشت‌نی و نازک‌نی مربوط به جوانان است

بر اساس نتایج تحقیقات اخیر حدود 70 درصد آسیب‌های مربوط به استخوان درشت‌نی و نازک‌نی در پاها، مربوط به جوانان بوده و تصادفات مهمترین عامل بروز این نوع آسیب‌ها است.

امیررضا حقانی جراح و فوق تخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: در اغلب کشورها و جوامع، تصادفات یکی از مهمترین دلایل شکستگی‌های استخوانی است و این آسیب‌ها هم از جنبه مالی و هم از جنبه سلامتی، بسیار مهم و هزینه‌بر هستند.

وی افزود: در کشور خودمان سالانه حدود 18 تا 20 هزار نفر جان خود را بر اثر تصادفات از دست می‌دهند و چندین برابر این آمار نیز مجروح می‌شوند و درصد بالایی از افراد مجروح، دچار ناتوانی های شدید و دائم شده و زندگی آنها به نوعی مختل می‌شود.

حقانی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های عمده بالا‌بودن میزان تصادفات در افراد جوان و حتی کودکان است، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در نتیجه تصادفات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند کودک، نوجوان و جوان هستند و تاسف بیشتر اینکه درصد عمده‌ای از موارد مرگ و میر ناشی از تصادفات، مربوط به سنین کمتر از 35 سال است.

وی گفت: استخوان‌های دست و پا بسیار زیاد دچار آسیب و شکستگی می‌شوند که در بین آنها، آسیب استخوان‌های درشت‌نی و نازک‌نی شیوع بالایی در سنین پائین دارند.

حقانی تاکید کرد: بر اساس نتایج تحقیقات اخیر حدود 70 درصد آسیب‌های مربوط به استخوان درشت‌نی و نازک‌نی در پاها، مربوط به جوانان بوده و تصادفات مهمترین عامل بروز این نوع آسیب‌ها است.

وی یادآور شد: علاوه بر تصادفات، عوامل دیگری نظیر ورزش‌های غیر اصولی و سنگین، آسیب‌ها و ضربات شغلی، افتادن وسیله بر روی پاها، افتادن از ارتفاع و حوادث غیر طبیعی، از دیگر عوامل مرتبط با آسیب استخوان‌های دشت‌نی و نازک‌نی است.

حقانی با اشاره به اینکه شکستگی‌های استخوان درشت‌نی و نازک‌نی به از کارافتادگی طولانی مدت بیمار و در مواردی به نقص عضو منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل عوارض فراوان ناشی از این نوع شکستگی‌ها از جمله در جوانان، درمان زودرس و مناسب این بیماران اهمیت زیادی دارد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.