سکه پول کودک دوساله را در آستانه مرگ قرار داد + عکس

بی‌احتیاطی پدر و مادر در مراقبت از کودک نوپا می‌توانست به یک خاطره بسیار ترسناک و غیر قابل جبران تبدیل شود که هوشمندی فرزند دیگر آنها مانع از آن شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران یک پسر 12 ساله انگلیسی به نام Tyrees به دلیل تماشای برنامه‌های کمک‌های اولیه از تلویزیون موفق به نجات جان خواهر کوچک 2 ساله خود شد که به دلیل قورت دادن یک سکه در حال خفه شدن قرار گرفته بود. 

سکه پول کودک دوساله را در آستانه مرگ قرار داد + تصاویر

گفتنی است، این پسر کوچک به محض مشاهده علائم خفگی در خواهر خود او را بر روی پاهای خود قرار داده محکم به پشت او چندین ضربه زده تا سرانجام سکه از گلوی او خارج شده است. 

مادر این پسر خانم Tyack، سی و هشت ساله از ناحیه گلاستر که در آن زمان در اتاق حضور نداشت پسر خود را یک قهرمان می‌داند که بدون احساس ترس یا دستپاچگی و در کمال آرامش جان خواهر کوچک خود را نجات داده است. 

پس از نجات کودک با انتقال او به بیمارستان و انجام اسکن پزشکان مشاهده کردند که هیچ شی‌ء خارجی در گلوی کودک وجود ندارد. 

پزشکان بر این اساس به خانواده توصیه اکید می‌کنند علاوه بر یادگیری شیوه کمک‌های اولیه در صورت داشتن فرزندان خردسال برخی از فنون انجام کمک‌های اولیه را به فرزندان خود یاد بدهند تا در برخی موارد اضطراری بتواند مفید باشد. 

کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند در صورتی که شی‌ء مانند سکه، کلید، اسباب بازی، تکه استخوان و یا هر وسیله دیگری در حلق نوزاد و کودک خردسال آنها گیر کرد ابتدا خونسردی خود را حفظ کنند و با خم کردن کودک بر روی دو دستان خود و زدن ضربه به بین دو کتف کودک یک دست پایین‌تر از مهره های گردن شی‌ را از گلوی کودک خارج کنند. 

پس از خروج حتما به بررسی وضعیت تنفس و التهاب حلق و گلوی کودک بپردازد و برای اطمینان از خروج کامل شی کودک را تحت نظارت پزشک متخصص قرار دهند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار