آنتی بادی ساخته شده توسط بدن یک کودک برای مهارکردن آبله مرغان، باعث ایجاد بیماری مرگبار با احتمال قطع پای او شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، یک دختر 4 ساله اهل کشور انگلستان به نام Bo August در اثر ابتلا به بیماری نادر Parpara Fulminans که به صورت بسیار نادر پس از بیماری آبله مرغان روی می‌دهد در آستانه از دست دادن هر دو پای خود بود. 

ابتلا به آبله مرغان پاهای این دختر را در معرض قطع شدن قرار داد + تصاویر

گفتنی است، در ابتدا این کودک به بیماری آبله مرغان مبتلا و بر روی بدن او دانه هایی ظاهر شد اما پس از بهبود آبله مرغان والدین او متوجه شکایت و درد کودک به هنگام راه رفتن بطور کلی در پاهای او شده‌اند. 

با مراجعه به بیمارستان Worcestershire پزشکان هیچ مشکلی را تشخیص نداده و کودک را مرخص کرده‌اند. 

اما دو روز پس از آن بطور ناگهانی والدین با توده‌های خونمردگی بسیار بزرگ و زیاد بر روی هر دو پای کودک خود مواجه شده‌اند. 

ابتلا به آبله مرغان پاهای این دختر را در معرض قطع شدن قرار داد + تصاویر

پزشکان در نهایت Fulminans را تشخیص داده‌اند که به دلیل تولید آنتی بادی‌های تولید شده توسط خود بدن جهت مقابله با آبله مرغان ایجاد می‌شود که در نهایت سبب قطع خونرسانی به اندام‌ها و نکروز بافت‌های بدن و فساد و الزام به قطع عضو می‌شود.

پزشکان به والدین این کودک هشدار داده بودند که احتمال قطع هر دو پای او وجود دارد اما خوشبختانه با انجام اعمال جراحی گسترده و دارو درمانی مشکل کودک بر طرف شده است. 

هرچند که او تا چندین ماه بر روی صندلی چرخدار مجبور بود بنشیند و حال برای بهبود کامل مجبور به پوشیدن یک لباس درمانی بسیار تنگ برای کنترل جریان خون بدن خود دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.