زنی به خاطر شناسایی نشدن بیماری اش در آستانه مرگ قرار گرفت + تصاویر

تشخیص ندادن به موقع و درست یک بیماری بسیار نادر خونی، باعث شد مادر جوان در آستانه مرگ قرار گیرد و زمانی طولانی تحت درمان باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ یک زن 26 ساله به نام آنا tilley به خاطر عدم تشخیص سریع و به موقع پزشکان در آستانه مرگ قرار گرفته بود.

زنی به خاطر عدم شناسایی بیماری در آستانه مرگ قرار گرفت + تصاویر

گفتنی است، این زن که مادر دو کودک خردسال است در کشور انگلستان زندگی می‌کند و دچار علائمی مانند گلودرد، سردرد و تب بالا بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان ابتدا بیماری آنفولانزا را برای این بیمار تشخیص داده بودند اما درمان‌ها اثرگذار نبوده و وضعیت سلامت این زن شروع به وخامت گذاشته بود. بتدریج مشکلات تنفسی نیز در این زن به وجود آمده و در آستانه کما قرار گرفته بود.

در نهایت پزشکان بیماری سپسیس را تشخیص دادند که نوعی عفونت شدید در بدن است که وارد گردش خون می‌شود و هر ساله تنها در کشور انگلستان باعث مرگ 37 هزار نفر می‌شود.

این بیماری می‌تواند از نوزاد تازه بدنیا آمده تا افراد سالمند را درگیر کند و معمولاً علائمی شبیه به آنفولانزا دارد و پس از زایمان معمولاً در زنان بروز می‌کند.

علت مقاوم بودن بالای سپسیس به درمان عدم توانایی سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این عفونت باکتریایی است در نهایت پزشکان توسط آنتی بیوتیک‌های بسیار قوی و بستری کردن این زن در بیمارستان برای مدت طولانی موفق به نجات جان او شده‌اند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
خدا به بچه هاش رحم کرد
شکر
آخرین اخبار