سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

حفاظت وتوسعه عرصه جنگلی با مدیریت همه جانبه وعلمی

حفاظت وتوسعه عرصه جنگلی واحیای بذر غنی شده گونه های نادر در جنگل های شمال نیازمند مدیریت همه جانبه وعلمی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری؛  مدیرکل منابع طبیعی مازندران - منطقه ساری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی وگرمای زودهنگام در مازندران زمینه آتش سوزی عرصه های جنگل های هیرکانی را پیش از پیش مستعد کرده است گفت : در سه ماه نخست امسال 13 مورد حریق در جنگل اتفاق افتاد که بیش از 19 هکتار از درختان گونه بومی در آتش سوخت.

ستار بابایی، از احیای جنگل های دچار حریق خبرداد وافزود: اگر عرصه دچار حریق در طرح جنگلداری باشد در قالب قرارداد احیا می شود ودر خارج از طرح با توجه به اعتبارات اختصاص یافته از سوی منابع طبیعی احیاء می شود.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل های مازندران منطقه ساری سطحی وبه ندرت تنه ای وتاجی است گفت : اکثراین آتش سوزی ها در مناطق شیب دار وصعب العبورصورت گرفته وعوامل انسانی ( شکارچی ودامدار) دخیل نبودند وبیشتر عوامل طبیعی همچون صاعقه نقش داشت.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - منطقه ساری حضور زمین خوارها در عرصه هایی که دچار آتش سوزی شده اند را رد کرد و افزود:آتش سوزی در اراضی دارای شیب زیاد اتفاق افتاده وزمین خواری وتعدی وتجاوز در حاشیه آبادی ها ودر مناطق خوش منظره اتفاق می افتد.

ستار بابایی، با اشاره به اینکه 70 درصد مازندران عرصه جنگلی ومرتعی است وبه عنوان یک ظرفیت اقتصادی وزیست محیطی وکنترل وجریان آبی در کشور مطرح است خواستار نگاه ویژه مسولان کشوری شد.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.