سالانه 4 هزار هکتار جنگل‌ در مازندران احیا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه سالانه 4 هزار هکتار از جنگل‌ در مازندران احیاء می‌شود،گفت:میزان برداشت سالانه از جنگل در مازندران 700 هزار مترمکعب است.

نوبخت درباره وضعیت جنگل‌های شمال کشور با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی نشان‌دهنده تغییرات درعرصه‌های طبیعی کشوراست،افزود:میزان برداشت جنگل از عرصه‌های جنگلی در شمال کشور حدود 3میلیون مترمکعب در گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه 700 هزار متر مکعب از اراضی جنگلی شمال کشور برداشت می‌‌شود،خاطر نشان کرد:میزان برداشت از اراضی جنگلی منطقه ساری 300 تا 350 هزار مترمکعب درسال استکه این میزان برمبنای کتابچه سازمان جنگل‌های است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران میزان احیاء جنگل در منطقه مازندران را سالانه 4 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: احیاء جنگل شامل کاشت، داشت و نهال‌کاری است.

نوبخت افزود:تلاش ما این است که به مفهوم بهره‌برداری در عرصه‌های جنگلی ورود پیدا نکنیم و به دنبال پرورش جنگل باشیم و در تولید محصولات چوبی گام برداریم.

وی اضافه کرد: یک سوم مواد اولیه مورد نیاز کارخانه چوب و کاغذ مازندران از جنگل مازندران تأمین می‌شود و این واحد تولیدی برای تامین نیازمندی‌های خویش به ناچار باید چوب وارد کند.

این مسئول مهم‌ترین دغدغه منابع طبیعی مازندران را ساماندهی معادن غیرفعال استان مازندران اعلام کرد و گفت: برای 266 بهره‌بردار معدن در استان مجوز صادر شد که 124 معدن استان فعال است و بقیه بلاتکلیف رها شده است.

مدیر کل منابع طبیعی مازندران اضافه کرد: اسامی بهره‌برداران غیرفعال کاملا مشخص است و زمان واگذاری معادن نیز مشخص است و برای برگرداندن این منابع نیاز به مصوبه قانونی داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی از عرصه‌ها نیز در غالب ماده کمیسیون 32 در اختیار افراد قرار گرفت که این افراد عملا نتوانستند برای توسعه استان گام مناسبی بردارند به باید عرصه‌های در اختیار به منابع طبیعی برگرد و یا در اختیار افراد ذیصلاح قرار گیرد.ش/ن

برچسب ها: سالانه ، جنگل ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.