سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغذیه با شیر مادر سیستم دفاعی کودک را تا سه برابر مقاوم می‌کند

تغذیه کودک با شیر مادر نه تنها ضامن رشد مناسب است، بلکه سیستم دفاعی کودک را تا سه برابر مقاوم کرده و عملکرد آن را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران افزود: اثر غذا در تکامل سیستم دفاعی بدن از دوره جنینی آغاز می‌شود و تغذیه دوران بارداری مادر نیز باید کافی و مناسب باشد. 

وی گفت: بعد از تولد نیز تغذیه نوزاد بسیار مهم و حساس است و اگر این تغذیه با شیر مادر باشد، در آن صورت مواد و املاح کافی در اختیار کودک قرار می‌گیرد و کودک در برابر بسیاری از آسیب‌ها و خطرات مصون می‌ماند.

کمالوند تأکید کرد: تغذیه کودک با شیر مادر نه تنها ضامن رشد مناسب است، بلکه سیستم دفاعی کودک را تا سه برابر مقاوم کرده و عملکرد آن را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

وی با بیان اینکه شیرمادر هم ویتامین کافی و هم املاح کافی دارد، اظهار داشت: اگر سیستم ایمنی و دفاعی کودک در دوران جنینی و ابتدای تولد به طور مناسب رشد نکرده باشد، تا سال‌ها در مقابل عوامل بیماری‌زا نمی‌توانند نقش دفاعی کامل داشته باشد.

کمالوند گفت: کودک باید حداقل تا 6 ماهگی از شیرمادر تغذیه کند تا اینکه قدرت دفاعی و ایمنی بدن کامل شده و در برابر عوامل بیماری‌زا و آسیب‌ها بتواند بهترین واکنش را نشان دهد.

وی با اشاره به فواید مختلف تغذیه با شیر مادر برای کودک، مادر و حتی جامعه خاطر نشان کرد: متأسفانه در سالهای اخیر شاهد افزایش موارد تغذیه مصنوعی کودک بوده‌ایم که این موضوع علاوه بر کاهش سطح سلامتی جسمی کودک، سطح سلامتی روحی و روانی فرد را تا سالها و حتی تا پایان عمر نیز کاهش داده و در واقع مشکلات روانی این کودکان بیشتر خواهد بود. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.