سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ملارد مطرح کرد:

برخورد با مفسدان اقتصادی و قضات متخلف از اقدامات سازنده قوه قضاییه

فرماندار ملارد گفت: یکی از اقدامات شایسته و قابل توجه قوه قضاییه، برخورد با مفسدان اقتصادی و قضات متخلف بود که این امور موید عظم جدی دستگاه قضایی به منظور مقابله با متخلفان در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، داوود کرمی، فرماندار شهرستان ملارد درحاشیه نشست مسئولان و روسای ادارات با قضات دادگستری این شهرستان که در اردوگاه شهید اینانلو این منطقه برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مولفه عدالت در مبانی دینی و شریعت اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است و دستگاه قضایی نقش اساسی و تعیین کننده در تحقق این امر خطیر ایفا می‌کند.

وی در ادامه افزود: برخورد با مفسدان اقتصادی، دانه درشت‌ها و قضات متخلف از اقدامات سازنده‌ای بود که قوه قضاییه نسبت به آن مبادرت ورزید.

فرماندار ملارد در تشریح شخصیت سیاسی، اجتماعی، علمی و انقلابی شهید بهشتی به عنوان یکی از متولیان دستگاه قضایی در ابتدای انقلاب، تصریح کرد: جایگاه و مقام آیت الله بهشتی در زمان حیاتش آنطور که باید، شناخته نشد و پس از گذشت سه دهه جایگاه و تاثیر سازنده‌ نقش وی در فراز و نشیب‌های انقلاب بیش از پیش مشخص شد.

وی افزود: این یک قاعده کلی است که شخصیت‌های تاثیر گذار در انقلاب از سوی دشمن شناسایی و حذف می شوند و ترور بزرگانی همچون آیت الله مطهری، مفتح، طراحی ترور مقام معظم رهبری و... از این نمونه‌ها است و شهید بهشتی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

*برخورد با مفسدان اقتصادی تبعیض در جامعه را از بین می‌برد

حجت الاسلام و المسلمین جعفر محسن زاده، امام جمعه بخش صفادشت در ادامه این مراسم با اشاره به استقلال قضایی قوه قضاییه اظهار کرد: خوشبختانه در این نهاد،‌جناح بندی و سیاسی کاری معنا ندارد و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، دانه درشت‌ها، فتنه گران و اشرار، موید اقتدار و قاطعیت این نهاد است.

وی  افزود: برخورد با دانه درشت‌ها و مفسدان اقتصادی، تبعیض را از بین می‌برد و نشاط و امید را به جامعه و مردم تزریق می‌کند.

*حسن رفتار با مردم سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد

حجت الاسلام حسین حسینی، امام جمعه شهر ملارد در ادامه این مراسم با اشاره به لزوم لحاظ کردن تقوا و رضایت پروردگار در تمامی اعمال، رفتار و افعال مسئولان، عنوان کرد: حسن رفتار با مردم، اصلی ضروری و حائز اهمیت است و در واقع امر با سرلوحه قرار گرفتن چنین اصلی، رضایت مندی مردم و پروردگار حاصل می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی با هدف نابودی ظلم، ستم و خان بازی شکل گرفت و یکی از ضروریات تحقق اهداف انقلاب، عمل صالح و رفتار نیکو است که باید مورد توجه تمامی آحاد جامعه قرار گیرد.

*شهامت و جسارت قضات در برخورد با مفسدان، ستودنی است

جواد جبله، دادستان شهرستان ملارد در ادامه این مراسم با اشاره به نقش موثر همیاری و همگرایی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط در سطح شهرستان در تحقق امنیت پایدار و مقابله با هنجار شکننان و مفسدان، اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های دستگاه قضایی شهرستان ملارد، برخورد قاطعانه و جدی با ارازل و اوباش است که خوشبتخانه در این راستا شاهد تعامل مطلوب مسئولان ذیربط با مجموعه دادگستری و دادسرای این شهرستان بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: شهامت قضات در برخورد با دانه درشت‌ها و تاراج کنندگان ثروت ملی و بیت المال، ستودنی است و بدون هیچگونه نرمشی و با شجاعت تمام در مقابل متعرضان به حقوق مردم ایستادگی و احقاق حق کردند.

دادستان شهرستان ملارد تصریح کرد: در روند بررسی و رسیدگی به پرونده‌ها‌، دستگاه قضایی مستقل عمل می‌کند و خوشبختانه تا کنون شاهد هیچگونه سفارشی از سوی مدیران دستگاه‌های ذیربط در این شهرستان در روند قضایی و رسیدگی به پرونده‌ها نبوده‌ایم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از قضات شهرستان ملارد با اهداء لوح و جوایزی تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.