سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 7 تیر 1394

مبارزه با غول 1600 میلیارد دلاری و 700 بازاری در لیست سیاه کلاه برداران اینترنتی، موضوعاتی است که روزنامه‌های کشور در صفحات اجتماعی امروز خود به آن پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان مبارزه با غول 1600 میلیارد دلاری، نگاهی به وضعیت مواد مخدر در ایران و مقابله با آن پرداخته و می‌نویسد؛ 50 تن مواد مخدر چیده شده با نظم روی یک سکوی نیمه در میان یک تکه زمین خالی و یک کمان دار که قصد داشت آتش را به این دل افیونی برساند که البته تیر خطا رفت و نشد، اما بالاخره آتش به جان کیسه‌های سفید و قهوه‌ای و طلایی افتاد. این در حالی است که 50 تن مواد مخدر به دستور وزیر کشور در مشهد سوزانده شد.

این روزنامه در ادامه به مطالبی همچون روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، لزوم مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر و کاهش زیان‌های سوء مصرف آن، ابتلای یک میلیون و 650 هزار تن به ویروس HIV در سال 2013 و مرگ 200 هزار مصرف کننده مواد مخدر، واکسن هروئین، مورفین و سیگار و... اشاره می‌کند.

معلم‌ها کجای این چرخه ایستاده‌اند، تعطیلی برنامه‌ها و کمبود بودجه، افزایش تخلفات مالی بیمارستان‌ها، 100 هزار خانواده زندانی نیازمند هستند، افزایش مرگ با سلاح سرد در تهران، و تعطیلی کارخانه غذایی دست چین، از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحات اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

روزنامه جام جم را که ورق بزنیم، به گروه شوک روزنامه ایران می‌رسیم که به خبر "700 بازار در لیست سیاه کلاه برداران اینترنتی"، پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که اعضای یک شبکه از کلاه برداران اینترنتی که با اقدامات تبه کارانه خود در فضای مجازی، 21 میلیارد را به جیب زده بودند، با تلاش پلیس فتای مازندران دستگیر شدند. این در حالی است که شبکه با فریب طعمه‌های خود در فضای مجازی، آنان را سرکیسه می‌کردند.

محاکمه عاملان 2 حادثه مرگبار در چهارشنبه سوری، افشای انگیزه اسید پاش آشنا به مادر و دختر، پرونده کلاه برداری ماهواره‌ای و 9 ماه زندان برای عاملان مرگ بزمجه غول پیکر، از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما روزنامه همشهری است که روزنامه‌ای متنصب به شهرداری تهران است و در صفحه شهری امروز خود به موضوع "تعیین تکلیف پادگان جی در غرب پایتخت" پرداخته، روزنامه نگار می‌نویسد؛ بیش از 70 هکتار از اراضی پادگان جی تعیین تکلیف شده و قرار است با تکمیل بزرگراه یادگار امام، فضاهای مختلف خدماتی نیز ایجاد شود.

در حالی که سال‌ها از حضور پادگان نظامی در شهر تهران می‌گذرد و به رغم تصریح قوانین موجود مبنی بر خروج پادگان‌ها از شهر، همچنان این مهمانان قدیمی دل از شهرها نمی‌کنند و حضور پر رنگی در دل شهر‌های کشور دارند.

به طوری که با واگذاری پادگان قله مرغی سابق و تبدیل آن به بوستان ولایت، با تلاش شهرداری تهران، نقطه عطفی در واگذاری نهادهای نظامی به مدیریت شهری شکل گرفت.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون تصویب طرح ساماندهی و مدیریت یکپارچه حریم؛ به زودی، افزایش 24 کیلومتر دیگر به طول شبکه‌های سطحی تهران، تفاوت شهروند با شهرنشین در مسئولیت شهروندی است، و ارسال گردش کار مصلای تهران به دفتر مقام معظم رهبری، نگاهی انداخته است.

از خبرهای شهر تهران در روزنامه همشهری، به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع فروش مدرک تحصیلی در کشورهای حاشیه خلیج فارس، پرداخته و می‌نویسد؛ 200 هزار مدرک تقلبی در یک شرکت پاکستانی به شهروندان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به فروش رسید.

این در حالی است که 100 ها یا چند هزار تن بلکه 200 هزار تن از شهروندان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات در چهار سال گذشته از طریق اینترنت از یک شرکت پاکستانی مدارک دانشگاهی یا مدارک تحصیلی دیگر خریداری کرده‌اند.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون رسانه‌ای کردن یکی از کارمندان سابق شرکت پاکستانی، پیرامون فروش مدارک تحصیلی تقلبی، حضور روزانه 5 هزار متقاضی مدارک تقلبی در شرکت پاکستانی، صدور 350 مدرک دانشگاهی تقلبی و... اشاره می‌کند.

این روزنامه در پایان در صفحات پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود، موضوعات از تحریمی‌ها چه خبر، هوشمند ترین شرکت‌های دنیا در اختیار چینی‌ها، مصرف داروی سرطان زا در پرورش ماهی ممنوع شد، و پایان وسوسه زرد سکه طلا، را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.