"رد پول‌های کثیف در مرزهای ایران و قاتلان ترسو" موضوعاتی است که روزنامه‌های کشور در صفحه‌های اجتماعی امروز خود به آن پرداخته‌اند.

پیشخوان اجتماعی 4 تیر 1394به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "سخت است، اما می‌شود رد پول‌ها کثیف را گرفت"، نگاهی به وضعیت توزیع مواد مخدر و افزایش مصرف آن و رفتن پول‌های کثیف در جیب قاچاقچیان پرداخته و می‌نویسد؛ سال‌هاست در ایران برای مبارزه با مواد مخدر پول خرج می‌شود، اما هنوز مواد مخدر در دسترس است و هم قاچاقچیان درشت پابرجا هستند. این در حالی است که در این سال‌ها فقط ما شاخ و برگ‌ها و خرد پاها را زده‌ایم و به ریشه‌ها کاری نداشتیم. اصل موضوع این است دانه درشت‌ها در داخل کشور نیستند که بتوانیم آن‌ها را نابود کنیم.

"باغ خشک می‌کنیم، آلودگی می‌کاریم، آب‌تنی در تابستان، تفریحی با چاشنی مرگ و بیماری، تشکیل کمیته ویژه برای بررسی قصور پزشکی 23 هزار شغل برای زندانیان، 70 درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی است و هشدار نسبت به مصرف میوه‌های وارداتی" از موضوعاتی است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

روزنامه جام جم را که ورق بزنیم، به گروه شوک روزنامه ایران برسیم، به خبری مشابه روزنامه جام جم با عنوان ردپای محکوم حبس ابدی در قاچاق میلیاردی افیون، پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که یک افیونی حبس ابدی که با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده بود، با محموله سنگین 115 کیلو هروئین بازداشت شد. این در حالی است که این سوداگر مرگ در خارج از دیوارهای زندانی، لابراتواری راه اندازی و با کسب ثروت میلیاردی در مدت دو ماه صاحب خانه و باغ‌های بسیاری شده بود، به طوری که این مرد 40 ساله سوداگر مرگ در حالی دست از مواد فروشی بر نمی‌داشت که یکی از برادرانش اعدام شده و دیگری را هم شریک افیونی خود کرده بود.

قاتل‌های ترسو، اعتراف دو برادر به قتل زن سوخته در شالیزار، پایان دزدی‌های شبانه مردان مسلح از مغازه‌های مشهد و سه لایحه امنیتی برای شهرستان‌ سیستان و بلوچستان، از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

از خبرهای گروه شوک روزنامه ایران، به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع مشابهی با صفحات اجتماعی روزنامه جام جم و گروه شوک روزنامه ایران در خبری با عنوان باغ سه هکتاری دیروز، پاتوق معتادان امروز، پرداخته و می‌نویسد: بر اساس اطلاعاتی که اهالی محلی در ستارخان دادند، درختان این باغ سه هکتاری تا چند سال گذشته بارور بودند اما پس از مدتی مورد هجوم آفات گیاهی قرار گرفتند، به طوریکه 95 درصد درختان این باغ که حالا به طور کامل از بین رفته و به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده است. این در حالی است که زمین این باغ 3 هکتاری نیز به صورت بایر و بلااستفاده رها شده است.

این روزنامه در صفحات پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود، موضوعات 8 سال 8 عدد متفاوت؛ رقم دقیق واردات در بین سال‌های 84 تا 91 چقدر بوده است، یک قدم نزدیکتر به رویای خانه‌های تمام هوشمند، جزئیات بازنشستگی با 10 سال سابقه کار و روزی 2 میلیارد و 500 میلیون پول در کبابی‌ها دست به دست می‌شود، را بررسی می‌کند.

روزنامه آخر ما، روزنامه همشهری است که روزنامه‌ای منتصب به شهرداری تهران است و در صفحه شهری امروز خود به موضوع لزوم توجه مجلس به کارشناسی‌ها درباره معافیت معاینه فنی، پرداخته، روزنامه نگار می‌نویسد؛ سال 94 تنها 4 درصد خودروهای تهران برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز مجاز مراجعه کرده‌اند. این در حالی است که 3 میلیون دستگاه خودروی پایتخت باید در سال جاری به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند. بررسی‌های کارشناسانه نشان می‌دهد افزایش زمان معافیت خودروهای صفر کیلومتر از 2 به 5 سال علاوه بر مشکلات آلودگی هوا، باعث بی اهمیت جلوه دادن معاینه فنی نزد مردم شده است.

این روزنامه در پایان به مطالبی همچون تداوم شرایط نامناسب آلودگی هوا در سومین روز متوالی، کاهش‌ آلودگی هوا با توسعه مترو، و ضرورت پرداختن به مدیریت یکپارچه شهری در برنامه ششم توسعه، نگاهی انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار