سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن؛

قاچاق تهديد اصلی برای توليد ملی

استاندار تهران گفت:‌ قاچاق تهديد اصلي براي توليد ملی به حساب می‌آيد و اينكه در سال 93 ،120 ميليارد تومان كالای قاچاق كشف شده است يك تهديد جدی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رودهن و به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، سید حسین هاشمی اظهار داشت: استان تهران در موضوع قاچاق كالا و ارز از شرايط ويژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: لازم است با همدلي و هماهنگي دستگاه‌ها امكان رسيدن به توفيقات مبارزه با قاچاق كالا در استان فراهم شود.

استاندار تهران با اشاره به اينكه مهار قاچاق بايد به يك سياست اصلي تبديل شود گفت:‌ قاچاق تهديد اصلی برای توليد ملي به حساب می‌آيد و اينكه در سال 93،  120 ميليارد تومان كالای قاچاق كشف شده است يك تهديد جدی است.

وی گفت : از اينكه 60 درصد قاچاق كالا در كشور ابتدا وارد تهران شده و سپس توزيع می‌شود سخت ناراحت هستیم.

هاشمی ادامه داد: لازم است كاركارشناسي انجام شود چراكه رقم‌ها اين آمار را نشان نمی‌دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: 25 ميليارد دلار قاچاق كالا در كشور وجود دارد و 60 درصد اين ميزان حدود 15 ميليارد دلار است در حاليكه قاچاق كالا در سال 93 در استان تهران 120 ميليارد تومان اعلام شده است.

هاشمی با اشاره به اينكه آمار كشفيات و مقابله با قاچاق كالا و ارز طي گزارش‌های سال 93 رشد خوبي داشته است گفت:‌ جاي تشكر از دستگاه‌های مسئول است اما لازم است با برخورد ويژه‌تری عرصه قاچاق كالا بر قاچاقچيان تنگ شود و اگر بتوانيم كنترل‌ها را در استان تهران افزايش دهيم در كل كشور اثر مثبتي به دنبال دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
تقی دانشجوی ایرانی
۱۱:۴۴ ۰۵ تير ۱۳۹۴
علاوه بر قاچاق معضل دیگری هم داریم: "واردات رسمی بی منطق"(که از مساله صدور مجوزهای نامعقول متعدد از سوی دولت و مساله رانت در واردات رسمی ناشی میشه) که این هم خطر بزرگی برای کشوره. و حتی در شرایطی از قاچاق هم بسیار خطرناکتره چون ظاهر موجه و رسمی و قانونی داره.