سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس كمیته ترانزیت راه آهن اعلام كرد

بررسی راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت‌های ریلی ایران جهت انتقال بارهای ازبکستان

عضو هیات مدیره و رئیس کمیته ترانزیت راه آهن از آمادگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش حمل و نقل ریلی و توسعه ترانزیت بارهای ازبکستان خبر داد.

به گزارش حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غراوی درخصوص دیدار با غنی‌اوف وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی ازبکستان گفت: دراین جلسه در مورد راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت‌های ریلی مسیر ایران جهت انتقال بارهای ازبکستان از جمله ترانزیت پنبه و کود شیمیایی تبادل نظر شد.

وی افزود: همچنین در این مذاکرات جهت توسعه و افزایش حمل و نقل ترانزیت پنبه به میزان ۴۰۰ هزار تن و انواع کود به میزان ۳۰۰ هزا ر تن در سال جاری توافق و طرفین در مورد افزایش ترانزیت کود تا سقف یک میلیون تن در سال‌های پیش رو تاکید کردند.

عضو هیات مدیره و رئیس کمیته ترانزیت گفت: در نتیجه این مذاکرات اقدامات عملی از سوی راه‌آهن ازبکستان درحال انجام است به گونه ای که در روزهای اخیر شاهد افزایش حمل کود در حجم بالایی به ایران هستیم و از ابتدای سال تا به امروز در حدود ۶۰ هزار تن کود به بندرعباس ترانزیت شده است.

گفتنی است غراوی که به همراه هیات ایران در معیت وزیر صنعت و تجارت همراه عازم ازبکستان شده بود در حاشیه اجلاس کمسیون مشترک ایران و ازبکستان در خرداد ماه سال جاری درتاشکند علاوه بر انجام نشست جداگانه با آقای غنی اوف وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری خارجی ازبکستان در جلسه مشترک با شرکت‌های بخش خصوصی ریلی- جاده‌ای و بازرگانان حضور یافته و به سؤالات و مشکلات بخش خصوصی در ارتباط با راه آهن و امور ریلی پاسخ دادند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.