سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوهکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

رهبر انقلاب، مردم را محرم اسرار و پشتوانه نظام اسلامی می‌دانند

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه از فرمایشات مقام معظم رهبری بی‌اعتمادی کامل به طرف مقابل برداشت می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری هیچ‌کس را بیشتر از مردم محرم اسرار نظام نمی‌دانند و البته پشتوانه این نظام را همه مردم ایران می‌بینند.

محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ درباره فرمایشات شب گذشته مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال نابود کردن صنعت هسته‌ای ایران هستند، اظهار داشت: آنها به دنبال توافق منصفانه و عادلانه نیستند، بلکه به دنبال توافقی هستند که آنرا یک پیروزی برای خودشان تلقی کنند.
 
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: آنها می‌خواهند توان هسته‌ای ایران را از بین ببرند تا دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد. 
 
کوهکن با تاکید بر اینکه به فرموده امام خمینی(ره) آمریکایی‌ها با ماهیت نظام ما مشکل دارند، اظهار داشت: آنها می‌خواهند در یکی از مهمترین چرخه‌های پیشرفت و تکنولوژی کشور ما را نه تنها به عقب بلکه به مرحله‌ای ببرند که دیگر امکان آغاز فعالیت هسته‌ای در هر زمان وجود نداشته باشد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: آنها به دنبال یک توافق برد- برد نیستند و هدف آنها تقابل با آزادی‌خواهی، اسلام و استقلال است. 
 
کوهکن با بیان اینکه ما تنها کشوری هستیم که می‌خواهیم بحث هسته‌ای حل شود و اطمینان طرف مقابل را جلب کنیم تا ثابت کنیم که سلاح هسته‌ای جایی در راهبردهای ما ندارد، افزود: با رفتار آمریکایی‌ها و تغییر موضع آنها برای هر عقل سلیم و فرد عادی محرز است که آمریکایی‌ها چه می‌خواهند لذا در چنین شرایطی باید بر روی خطوط قرمز ایستادگی بیشتری صورت گیرد.
 
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هیچ‌کس را بیشتر از مردم محرم اسرار نظام نمی‌دانند و البته پشتوانه این نظام را همه مردم ایران می‌بینند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در دیدار رمضانی سران قوا و مسئولان و مدیران ارشد نظام، درباره روند مذاکرات هسته ای نکات تعیین کننده‌ای بیان و با اعلام و تشریح صریح خطوط قرمز هسته‌ای ایران تأکید کردند: امریکایی ها به دنبال نابود کردن صنعت هسته ای ایران هستند در مقابل همه مسئولان ایران ضمن تأکید بر خطوط قرمز، به دنبال توافقی خوب یعنی توافقی منصفانه و عادلانه، عزتمند و منطبق با منافع و مصالح ایران هستند.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه توافق خوب از نظر ایران یعنی توافق عادلانه و منصفانه افزودند: در جریان مذاکرات امریکایی ها  6 ماهِ وعده داده شده برای لغو تحریم ها را ابتدا به یک سال تبدیل کردند و بعد با زیاده خواهی های مکرر مذاکرات را طولانی و حتی تهدید به تحریم بیشتر کردند و از نظامی گری و روی میز و زیر میز سخن گفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای در نوعی جمعبندی از روند مذاکرات تأکید کردند: تأمل و مطالعه در روند مطالبات امریکایی ها نشان می دهد هدف آنها ریشه کن کردن صنعت هسته ای ایران، از بین بردن ماهیت هسته ای کشور و تبدیل آن به یک کاریکاتور و تابلوی بی محتوا است.

ایشان با اشاره به نیاز حقیقی و مطالعه شده کشور به 20 هزار مگاوات برق هسته ای افزودند: آنها ضمن تلاش برای نابودی صنعت هسته ای و محروم کردن ایرانیان از فواید فراوان این صنعت، قصد دارند ضمن ادامه فشارها، تحریم ها را نیز به نوعی حفظ کنند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: اگر آنها بتوانند به اهداف خود در مذاکرات برسند به یک پیروزی بزرگ رسیده اند چرا که ملت استقلال طلب ایران را تسلیم کرده اند و کشوری را که می تواند الگوی دیگر کشورها باشد شکست داده اند و تمام بدعهدی ها و چانه زنی های آنها برای تحقق همین اهداف است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.