آیت الله بجنوردی در همایش حق‌الناس؛

حکومت اسلامی مبنی بر آرا ملت است/ در حکومت اسلامی قانون حاکم است نه فرد

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: در حکومت اسلامی فرد حاکم نیست بلکه قانون حاکم است و در حال حاضر قانون مدنی کشورمان بعد از انقلاب مطابق کتاب سنت تدوین شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت الله بجنوردی عضو ارشد  مجمع روحانیون مبارزه در همایش حق‌الناس که عصر امروز در هتل المپیک برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ماه رمضان اظهار داشت: امیدوارم از برکات این ماه بیشترین استفاده را کنیم.

وی با اشاره به  نام گذاری حزب مردم سالاری ادامه داد: حزب مردم سالاری  عجب اسم زیبایی است چرا که هر جا مردم باشد مسلماً مردم سالاری در آن موج می‌زند.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با اشاره به سیستم حکومت در اسلام گفت: امام (ره) در نجف در درس فقه وارد بحث حکومت اسلامی ، حکومت اسلامی مبنی بر آرا ملت است یعنی آن کسی که در رأس قرار می‌گیرد باید منتخب ملت باشد زیرا قدرت پدیده مقبولیت است یعنی هنگامی قدرت پدید می‌آید که مقبولیت باشد.

آیت الله بجنوردی افزود: بنابراین ولی فقیه که عالی‌ترین مقام در حکومت اسلامی است هنگامی می‌تواند در رأس کار باشد که منتخب ملت قرار گیرد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: نظام هم، همین طور است و درباره حضرت امام خمینی (ره) کل ایران نیز می‌گفتند که حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله.

آیت الله بجنوردی افزود: لذا رهبری ایشان را تمامی ملت‌ها از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق قبول داشتند.

وی اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری یک نفر را که واجدالشرایط است انتخاب می‌کنند که بعد از فوت امام راحل مقام معظم رهبری انتخاب شدند.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیانیان که حکومت اسلامی مبنی بر آرا ملت است گفت: دیکتاتوری در دنیا و اسلام هیچ ارزشی ندارد و وقتی حکومتی ارزش پیدا می‌کند که مبتنی بر آرا مردم باشد.

آیت الله بجنوردی ادامه داد: طبق قانون اساسی اصل نظام جمهوری اسلامی ایران بر مسئله انتخابات است که امام (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب هر کاری که می‌خواستند انجام دهند به رفراندوم می‌گذاشتند حتی پس از تبیین قانون اساسی توسط مجلس خبرگان مجدداً آن را به رای ملت گذاشتند.

وی تصریح کرد: نظام ما مبتنی بر آرا ملت است بنابراین قدرت دارد و امروز قدرت واقعی آن است که منتخب مردم باشد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز اظهار کرد: در سوریه 40 سال پیش ماهی یک بار کودتا انجام می‌شد که باید گفت این‌ها حکومت نیست بلکه دیکتاتوری است.

آیت الله بجنوردی گفت: ایران اولین جایی است که یک انتخابات آزاد در آن انجام شد چرا که سیستم حکومت ، قانون اساسی، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به رای ملت گذاشته شد.

وی افزود: ما باید این را اذعان داشته باشیم که حکومت اسلامی مبتنی بر آرا ملت است.
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز اظهار داشت: بیشترین واژه های به کار برده توسط امام راحل کلمات ملت و خداوند است چرا که اساساً نظام‌های مبتنی به رای ملت نیرومندند.

آیت الله بجنوردی گفت: حوادثی که در ایران گذشت همانند 8 سال جنگ تحمیلی در واقع همه‌ی آن‌ها ناکام ماند چرا که ملت در صحنه حضور داشتند.

وی افزود: این حسی را که شما نام آن را مردم سالاری گذاشتید قید توضیحی است و این مردم سالاری زیباترین اسمی است که در میان احزاب دیدم .

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان این  که حکومت اسلامی نیز به مردم سالاری تاکید دارد گفت: انقلاب‌هایی که در کشورهای عربی اتفاق می‌افتد در واقع پس لرزه های انقلاب اسلامی است که شما حکومت شاهنشاهیان را کم نگیرید چرا که غرب و شرق با آن‌ها بود اما چون مردم راهپیمایی کردند آن‌ها پیروز نشدند.

آیت الله بجنوردی افزود: راهپیمایی روز عاشورا و تاسوعا نیز باعث شد که شاه از ایران برود .

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک الگو برای کشورهای دیگر شد افزود: ملت‌های بیداری اسلامی پیدا شد یعنی مردم حالت خمودی در کشور های اسلامی داشتند.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: شوروی و آمریکا همراه صدام بود اما  وقتی مردم قیام کردند آن‌ها شکست خوردند و جهان اسلام باور کرد اگر گیر یک نظام بیفتند که با سرنیزه حکومت می‌کنند می‌توانند سرنگون شوند.

آیت الله بجنوردی افزود: در حکومت اسلامی فرد حاکم نیست بلکه قانون حاکم است و در حال حاضر قانون مدنی کشورمان بعد از انقلاب مطابق کتاب سنت تدوین شد.

وی با بیان این که مسئله مهم در حکومت اسلامی مسئله عدالت است خاطر نشان کرد: باید اداره حکومت بر اساس عدالت اجتماعی باشد.


وی گفت: امیدوارم که این حزب مردم سالاری به عینیت حقیقت یابد و این حزب که دبیر آن از اعضای انقلابیون است بتواند حزب را به خوبی اداره کند تا بازوی محکمی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار