عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس با تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به معنی واقعی از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرده‌اند، گفت: با تصویب این قانون توازن به مذاکرات برمی‌گردد.

محمدمهدی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مصوبه مجلس درباره الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای اظهار داشت: این قانون، مصداقی از شعار و همدلی با دولت است و دولت را در مذاکرات هسته‌ای کمک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون، به معنی واقعی از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرده‌اند.

اسلامی ادامه داد: برخلاف آن که در مجلس ششم نمایندگان تلاش داشتند تا عضویت ایران در PMD را به رسمیت بشناسند، در مجلس هفتم و مجلس کنونی شاهد این بودیم که مجلس به یاری مذاکره‌کنندگان آمد تا آن‌ها در مذاکرات دارای دست برتر و امکان چانه‌زنی بیشتر باشند.

عضو حزب موتلفه اسلامی همچنین گفت: پیش از ایران، آمریکا این اقدام را انجام داده بود و مجلس آمریکا به نوعی قانون مشابه را تصویب کرد اما با تصویب این قانون در ایران، توازن به مذاکرات برمی‌گردد و شرایط مشابهی در مذاکره برای ایران در مقابل آمریکا ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: طبق اصل 77 و 125 قانون اساسی، آنچه که در مذاکرات تعیین می‌شود، باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد لذا این قانون کمک می‌کند تا در آینده مجلس در هنگام تصویب کل توافق، گام‌های اولیه را برداشته باشد و شرایط برای تصویب نهایی مهیاتر شده باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار