سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تا شش ماه آینده اتوبوس دودزا در اصفهان وجود ندارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از رده خارج کردن اتوبوس های دود زا در اصفهان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، عليرضا صلواتي با اشاره به اینکه رویکرد اصلی در ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان کاهش تصدی گری و افزایش نظارت برای ارتقای کیفیت خدمات است، افزود: امسال خصوصی سازی در اتوبوسرانی با دقت و سرعت بیشتر دنبال و زمینه مشارکت بخش خصوصی در خطوط بی آر تی فراهم می شود.

وی افزود: برای اولین بار در کشور، بخش خصوصی در اصفهان در خرید اتوبوس مشارکت می کند و هماهنگی با معاونت مالی و اداری برای مشارکت بخش خصوصی در ورود اتوبوس نو به ناوگان اتوبوسرانی انجام شده که این امر اتفاق ویژه ای است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از تسهیل دسترسی شهروندان به ایستگاه های اتوبوس در اصفهان خبرداد و تصريح كرد: در10سال گذشته خیابان های جدیدی در بافت مرکزی وپیرامونی شهر احداث شده است که ایجاد خطوط اتوبوسرانی جدید در این خیابان ها از درخواست های شهروندان است.

به گفته وي شهروندان باید بتوانند با 400 متر پیاده روی به اولین ایستگاه برسند و تسهیل دسترسی شهروندان به ایستگاه های اتوبوس در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پیش بینی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه ساماندهی خطوط اتوبوسرانی در دستور کار قرار دارد، اذعان داشت: بررسی خطوط اتوبوسرانی اصفهان برای ساماندهی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در حال انجام است و خطوط اتوبوسرانی اصفهان از نو، باز طراحی می شود.

به گفته وی 14 خط اتوبوسرانی موازی با خط بی آر تی وجود داشت که اکنون با راه اندازی این خط، تعداد خطوط اتوبوسرانی در این مسیر کمتر شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: امسال 550میلیون تومان برای ساماندهی ایستگاه های بدون سر پناه در مناطق 15 گانه پیش بینی شده است و ایستگاه های فاقد سر پناه تجهیز می شوند و کمبودهای آنها بر طرف می شود.

صلواتی با بیان اینکه ایستگاه های اتوبوس از المان های شهری هستند که نقش تعیین کننده ای در زیبایی شهر دارند، اذعان داشت: به دنبال باز طراحی ایستگاه های اتوبوس هستیم و با همکاری سازمان زیبا سازی شهرداری طراحی ایستگاه های شفاف آغاز شده است و اولین ایستگاه اتوبوس با طراحی جدید در حاشیه زاینده رود نصب می شود.

وی با اشاره به تجهیز ایستگاه های اتوبوس به تابلوهای LEDعنوان كرد:25 ایستگاه اتوبوس به تابلوهای LED تحهیز شده اند و تعداد ایستگاه های اتوبوس تجهیز شده به تابلوهای LED تا پایان سال به 50 ایستگاه می رسد و تجهیز ایستگاه ها نقش موثری در افزایش اعتماد شهروندان دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.