سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکری در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش:

فانی نمایندگان را از دفتر خود بیرون می‌کند

یکی از نمایندگان موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس گفت: فانی زمانی که به دنبال جمع آوری رأی اعتماد خود از مجلس بود با نمایندگان همکاری می‌کرد ولی در حال حاضر زمانی که ما برای طرح شکایات به دفتر وی مراجعه می‌کنیم ما را از دفتر خود اخراج می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران محمود شکری نماینده مردم تالش که به عنوان یکی از موافقان استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس سخن می‌گفت، اظهار داشت: یکی از دلایل اینکه ژاپن در مسیر توسعه قرار دارد این است که این کشور به آموزش و پرورش خود اهمیت می‌دهد اما ما سال به سال در زمینه آموزش و پرورش نزول و سقوط می‌کنیم که این امر بدون شک به بی‌انگیزگی معلمان منجر می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معاونان حاضر در وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در حال حاضر مدیران با سابقه و خبره از این وزارتخانه کنار گذاشته شده‌اند که این امر به هیچ وجه به صلاح نیست.

نماینده مردم تالش در مجلس با بیان اینکه مجلس به هیچ وجه با استیضاح موافق نیست و استیضاح را بدترین کار می‌داند، افزود: بنده به شخصه تا بحال یک تذکر هم به وزیر نداده‌ام و اعتقاد دارم باید با همکاری در مسیر پیشرفت کشور قدم برداشت ولی فانی به اظهارات نمایندگان گوش نمی‌دهد که همین امر خود می‌تواند موضوع استیضاح این وزیر را پررنگ‌تر کند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر! یک مدرسه‌ با 200 میلیون تومان بدهی خراب شده و دانش آموزان آن در کانتینر درس می‌خوانند،  شما به این موضوع رسیدگی می‌کردید.

شکری در ادامه با انتقاد از اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر سریالی‌بودن استیضاح‌های وزرا در مجلس گفت: موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیچ وجه سریالی نبوده چرا که عملکرد هیچ وزارتخانه‌ای هم مثل وزارت آموزش و پرورش نامطلوب نیست. 

وی ادامه داد: ما همواره در جلسات، مشکلات را به گوش وزیر آموزش و پرورش رسانده‌ایم و تعجب می‌کنیم چرا به این موضوعات توجه نمی‌شود. شاید برخی افراد نمی‌گذارند درد فرهنگیان به گوش فانی برسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه تمام مدیران خوب و کارآمد از وزارت آموزش و پرورش کنار گذاشته شده‌اند، خاطرنشان کرد: فانی زمانی که به دنبال جمع آوری رأی اعتماد خود از مجلس بود با نمایندگان همکاری می‌کرد ولی در حال حاضر زمانی که ما برای طرح شکایات به دفتر وی مراجعه می‌کنیم ما را از دفتر خود اخراج می‌کند و می‌گوید من مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها را با فرمانداران هماهنگ می‌کنم که این امر خود جای تأسف و تعجب دارد. 

انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.