سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

60 درصد موارد نقرس مربوط به مردان است

بر طبق برخی از آمارها حدود 55 تا 60 درصد موارد نقرس مربوط به مردان و 40 تا 45 درصد مربوط به زنان است و اغلب موارد این بیماری در افراد سالمند و میانسال دیده می‌شود.

علی فرزادی‌فر، فوق تخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی مقدار اسید اوریک در گردش خون افزایش می‌یابد، کریستال‌های تیز و سوزنی شکل در مفاصل و بافت‌های اطراف آن شکل می‌گیرند و در نتیجه موجب بروز درد و تورم می‌شوند.

وی با بیان اینکه نقرس در اغلب مواقع مفاصل درشت شست پاها را دچار می‌کند، افزود: البته در مواقعی زانوها، پاشنه‌ها، دست‌ها و مچ دست نیز درگیر نقرس و عوارض آن می‌شوند.

فرزادی‌فر، با اشاره به اینکه اغلب موارد نقرس مربوط به افراد بالای 40 سال است، تصریح کرد: بر طبق برخی از آمارها حدود 55 تا 60 درصد موارد نقرس مربوط به مردان و 40 تا 45 درصد مربوط به زنان است و اغلب موارد این بیماری در افراد سالمند و میانسال دیده می‌شود.

وی گفت: افزایش مصرف پروتئین یکی از عوامل مهم مرتبط با شیوع نقرس است و با معاینات فیزیکی و گرفتن سابقه پزشکی، می‌توان به تشخیص به موقع و درمان زودهنگام این بیماری کمک کرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.