این نوشیدنی‌ها جایگزین مناسب آب نیستند

نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه جایگزین مناسبی برای آب نیست.

تیرنگ‌نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه بخش زیادی از وزن بدن فرد را آب تشکیل می‌دهد، گفت: 100 درصد وزن یک فرد بزرگسال را آب تشکیل می دهد و این نشان دهنده اهمیت بالای آن در ساختار بدن فرد است.

وی افزود: در صورتیکه حجم خون در گردش فرد کاهش پیدا کند مواد جامد محلول در آن افزایش می یابد و بر اساس این مکانیزم احساس تشنگی در فرد برانگیخته می‌شود در پاره‌ای از شرایط مانند شرایط بستری و بیهوشی این احساس تشنگی مخدوش می‌گردد.

این متخصص تغذیه با اشاره به احتمال کم آبی در میان افراد بالای 65 سال عنوان کرد: به دلیل آنکه افراد بالای 65 سال با کم آبی مواجه می‌شوند در طول روز چند لیوان آب بنوشند این توصیه برای افرادی که کلیه سنگ ساز دارند نیز می‌شود.

نیستانی عنوان کرد: ناهنجاری‌های متابولیک مانند افزایش اسید‌اوریک خون نیاز به نوشیدن زیاد آب دارد هنگام افزایش اسید‌اوریک بدن، احتمال رسوب آن در بافت‌های نرم بدن به ویژه مفاصل و شصت پا افزایش می یابد در نتیجه این افزایش، فرد به نقرص مبتلا می شود.

وی با اشاره به نوشیدن آب میوه، شیر یا قهوه به جای آب توسط برخی افراد اظهار داشت: سهم اصلی نوشیدنی‌ها را آب به خود اختصاص می دهد و نوشیدنی‌های دیگر چون آب میوه، شیر یا قهوه نمی توانند جایگزین آب شود به دلیل آنکه این نوشیدنی‌ها کالری و قند زیادی را به بدن وارد می کنند و همچنین چای و قهوه به دلیل کافئین موجود در آن جایگزین خوبی برای آب محسوب نمی شود.




انتهای پیام/
برچسب ها: چای ، آب ، قهوه ، کافئین ، نوشیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار