سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

رفع عطش درماه مبارک رمضان با انواع شربت های طبیعی

در ماه مبارک رمضان برای رفع عطش از انواع شربتهای طبیعی مثل شربت نعنا و سکنجبین و لیمو ترش و شربت خاکشیر و تخم شربتی می توان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ کارشناس تغذیه گفت: روزه داران وعده افطار را با چای کم رنگ ، یک یا دو عدد خرما و وعده سبک مانند نان و پنیر و سبزی آغاز کنند.

امیر پور تصریح کرد: در وعده افطار از انواع شربت های طبیعی مثل شربت نعنا و سکنجبین و لیمو ترش و شربت خاکشیر و تخم شربتی برای رفع عطش استفاده کنید.

وی در رابطه با وعده افطار افزود:لااقل یک فاصله یک ساعته را بین افطار و شام قرار دهید و همچنین از ترکیب پروتیین ،سوپ رقیق ،تخم مر غ آب پز و کوکو مصرف و از خوردن آش رشته با روغن و پیاز داغ فراوان خودداری کنید چراکه سبب بوجودآمدن مشکلات گوارشی می شود.

امیر پور خاطرنشان کرد: دروعده سحر در حد یک نهار ترکیب پروتیین و نان و برنج استفاده شود و برای این که بدن در طول روز کم آب نشود،فاصله بین افطار تا سحر 6 تا 8 لیوان آب بنوشید و از خوردن آب به صورت یک جا در وعده سحر خودداری کنید .

وی در ادامه افزود: برای رفع عطش در وعده سحر از سالاد و سبزی و از میوه هایی مانند هندوانه و خیار وآب لیموترش استفاده شود.

کارشناس تغذیه همچنین یادآور شد: در وعده سحر از خوردن چای پر رنگ و نوشابه های گاز دار و غذا های چرب اجتناب شود چرا که عطش را در افراد بیشتر می کند.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.