سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات گسترده در پایتخت انگلیس

ده‌ها هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس در لندن تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، امروز خیابان‌های لندن پایتخت انگلیس شاهد برپایی تظاهرات گسترده است. دهها هزار نفر در خیابانهای لندن تجمع کرده اند. شعار این تظاهرات، اعتراض به سیاستهای ریاضت اقتصادی است که دولت انگلیس اجرا می کند. سازمانهای مختلف مردمی در این تظاهرات شرکت دارند. وجه مشترک این جریانها، اعتراض به سیاستهای دولت در زمینه ریاضت اقتصادی است. مردم انگلیس از این بیم دارند که پنج سال دیگر شاهد سیاستهای ریاضت اقتصادی باشند که دولت محافظه کار انگلیس مدنظر دارد. 

گروه موسوم به جنبش «خلع سلاح هسته ای و گروه جنگ را متوقف کنید» از جمله گروههای حاضر در تظاهرات امروز لندن هستند. شماری از سیاستمداران انگلیسی ازجمله تنها عضو حزب سبزهای انگلیس در مجلس عوام در این تظاهرات حضور دارند. 

شماری از اقتصاددانهای انگلیسی نیز در این تظاهرات دوشادوش انبوه مردم و معترضان حضور دارند. معترضان انگلیسی می خواهند سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت پایان یابد. آنها می گویند اجرای این سیاستها سبب تضعیف شدن خدمات دولتی و بخشهای رفاهی ازقبیل شبکه بهداشت  و درمان انگلیس می شود و فشار زندگی را برای مردم افزایش می دهد. مردم انگلیس با تظاهرات امروز خود می خواهند خشم شدید خود را به عملکرد دولت ابراز کنند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.