سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی کورکر از مواضع وزارت خارجه آمريکا در قبال ايران

رئیس کمتیه روابط خارجی سنای آمریکا از مواضع اخیر وزیر امور خارجه این کشور در قبال مذاکرات و رفع تحریم‌های ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا؛ "باب کورکر،" سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در واکنش به گزارش هایی که نشان می‌دهد دولت "باراک اوباما" پیش از اقدام ایران برای روشن سازی در خصوص ساخت سلاح هسته‌ای، آماده است با این کشور مصالحه کند و حتی پیش از حل و فصل این مسائل، تخفیف تحریم‌ها را به اجرا بگذارد، ابراز نگرانی کرد. 

"کورکر"  در این باره گفت: دولت سال گذشته به کمیته اطمینان داد نگرانی‌های مربوط به تلاش‌های گذشته ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای پیش از توافق نهایی و هر گونه برداشته شدن تحریم‌ها، حل و فصل می‌شود. اظهارات این هفته "جان کری،" وزیر امور خارجه، و تلاش‌های وی برای عقب نشینی از این مساله باعث افزایش نگرانی‌ها درباره لزوم شفاف سازی ایران پیرامون برنامه هسته‌ای این کشور شده است. دولت باید از این مساله فاصله بگیرد و درباره قول خود مبنی بر اینکه توافق نکردن بهتر از توافق بد است، عمل کند و به چیزی کمتر از شفاف سازی کامل ایران و امکان بازرسی در هر زمان، رضایت ندهد.

"جان کربی،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در تلاش برای توضیح اظهارات اخیر "جان کری" بر درخواست‌ها از ایران برای شفاف سازی در خصوص جنبه‌های نظامی برنامه هسته‌ای، تاکید کرد. "کربی" همچنین گفت ممکن است تحریم‌ها همزمان با شروع اجرای تعهدات ایران براساس توافق نهایی، برداشته شود.

"وندی شرمن،" مسئول تیم مذاکره کننده آمریکا، سال گذشته در گفتگوها به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اطمینان داد مسائل مربوط به ابعاد احتمالی برنامه هسته‌ای ایران قبل از توافق نهایی حل و فصل می‌شود و همه تحریم‌ها تا زمانی که به این نگرانی‌ها رسیدگی نشود، بر جای خود باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.