رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در بیانیه ای ادعا کرد باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در حال استفاده از نیروی هوایی آمریکا به منظور تقویت قدرت ایران در عراق و حمایت از بشار اسد در سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از اسپوتنیک، باب کورکر رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در بیانیه ای ادعا کرد باراک اوباما رئیس جمهور این کشور (در حقیقت) در حال استفاده از نیروی هوایی آمریکا به منظور تقویت قدرت ایران در عراق و حمایت از بشار اسد در سوریه است. 
کورکر روز چهارشنبه اعلام کرد:« از آنجا که ایران در حال افزایش نفوذ خود در برخی پایتخت ها از بغداد گرفته تا دمشق و بیروت و صنعا است ، برداشت بسیاری در منطقه این است که آمریکا نیروی هوایی اسد در سوریه و نیروی هوایی ایران در عراق محسوب می شود.»
کورکر این سخنان را در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا بیان کرد . این جلسه درباره تأثیر توافق هسته ای ایران بر سیاست خارجی آمریکا در سراسر خاورمیانه بود.
کورکر هشدار داد مقامات عراقی در مبارزه با تروریست های داعش به شدت به شبه نظامیان مورد حمایت ایران متکی هستند.
او گفت:« من اخیرا در عراق بودم و این گونه برداشت کردم کاری که ما - آمریکا - در این کشور انجام می دهیم در واقع ایجاد شرایطی بهتر برای ایران در عراق است.» او همچنین گفت:« به شدت این گونه به نظر می رسد که آنها در پارلمان عراق و همچنین میان مردم این کشور نفوذ دارند .» 
این سناتور آمریکایی گفت دریافته است که آمریکا خواستار این موضوع است که شورشیان سوری - که زیر نظر آمریکا آموزش دیده اند - « تنها از این پتانسیل ها علیه داعش و نه علیه اسد استفاده کنند . این موضوع خود نوعی هشدار محسوب می شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار