سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوم هاي نقاشي محمد نوري زاد با رنگ دورهمي هاي سياسي!

محمد نوری‌زاد که در جریان حوادث بعد از انتخابات 88 به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و محاکمه شده بود، این روزها در تهران یک نمایشگاه نقاشی برگزار کرده است.

به گزارش حوزه تجسمي گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران محمد نوری‌زاد که در جریان حوادث بعد از انتخابات 88 به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و محاکمه شده بود، این روزها در تهران یک نمایشگاه نقاشی برگزار کرده است.

نوری‌زاد سابق بر این فعالیت‌هایی سینمایی و مطبوعاتی داشت و هیچ پیشینه‌ای از او در کار نقاشی وجود نداشته ‌است، اما برگزاری این گالری توانسته پاتوقی برای دورهمی‌های سیاسی هم‌قطاران او فراهم کند.

خود نوری‌زاد می‌گوید: من نقاش نبوده‌ام و نیستم... در نقاشی‌های من ردپایی از مهارت و ظرافت و پیچش‌های هنری نجویید، من تلاش کرده‌ام شوریدگی‌های درونی خویش را با رنگ‌ها بیامیزم و همان رنگ‌ها را ناشیانه بر بوم بنشانم.

همانطور که خود نوری‌زاد هم اعتراف می‌کند، او در هنر نقاشی دستی بر آتش نداشته و هم‌اکنون هم ندارد، اما این گالری در همان روز نخستین، با شمایلی که بی‌شباهت به میتینگ‌های سیاسی نبود، کار خود را آغاز کرد و برگزاری آن همچنان ادامه دارد و مسأله‌ای که در این خصوص قابل تأمل به‌ نظر می‌رسد، مجوزی است که برای برگزاری این گالری صادر شده است.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص این مجوز اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و پاسخگویی راجع به موضوع گالری نوری زاد را بر عهده‌ی نهادهای دیگر می‌داند.

نوش‌آبادی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از داشتن یا نداشتن مجوز برای نمایشگاه محمد نوری‌زاد بی‌اطلاعم، باید در این‌باره از معاونت مربوطه‌ی آن در وزارت ارشاد سؤال کنید.

پیرو فرمایش نوش‌آبادی، با روابط عمومی دفتر تجسمی معاونت هنری وزارت ارشاد تماس گرفتیم اما به ما گفته شد که آقای ملانوروزی، رئیس دفتر تجسمی، فعلاً در خارج از کشور به سر می‌برند و امکان برقراری ارتباط با ایشان وجود ندارد.

گفتنی است که هم قبل از تماس با آقای نوش‌آبادی و هم بعد از آن و همین‌طور بعد از نا‌امید شدن نسبت به  برقراری ارتباط با آقای ملانوروزی، بارها برای صحبت کردن با آقای مرادخانی تلاش کردیم، اما برقراری ارتباط با معاونت هنری وزارت ارشاد، مثل همیشه امکان‌پذیر نبود و آقای مدیر را فقط می‌شود در نشست‌ها و برنامه‌های خاص دید نه در مواقع دیگر.

به هر حال روزهای برپايی این نمایشگاه نقاشی در حال اتمام است و هیچ‌ راه ارتباطی قابل دسترسی برای پرس‌وجو درباره‌ی محمل قانونی این نمایشگاه وجود ندارد.

وزارت ارشاد عملاً پاسخ‌گویی به مسائل تمام معاونت‌های مختلف خود را تنها به یک سخن‌گو (یعنی آقای نوش‌آبادی) سپرده و بقیه مسئولین این نهاد به همین بهانه -که مسئولیت پاسخگویی به عهده‌ی سخنگوی وزارت خانه است- از زیر بار جواب دادن به هر مسئله‌ای شانه خالی مِی‌کنند ، اما ابداً منطقی به نظر نمی‌رسد که یک نفر به تنهایی‌ از جزئیات تمام آنچه در وزارتخانه‌ی عريض و طویلی مثل ارشاد می‌گذرد، با خبر باشد.

نمایشگاهی که پیگیر وضعیت مجوز آن بودیم امروز به اتمام رسيد و حالا فقط می‌شود از متصدیان وزارت ارشاد این پرسش را داشت که راه منطقی و بی‌هیاهوی پیگیری یک موضوع از وزارتخانه شما چیست؟

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.