سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوباوه در نطق میان‌دستور:

پذیرش معاهده NPT هیچ کمکی به مسئله هسته‌ای ما نکرده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: همه بدبختی ما به دلیل پذیرش معاهده NPT است که تاکنون هیچ کمکی به ما نکرده، بلکه بزرگترین مانع برای ما بوده و اسرار دانشمندان را به دشمنان ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز (چهارشنبه 27 خردادماه) اظهار کرد: نتیجه مذاکرات هسته‌ای در هر شرایطی نابودی توان علمی کشور و از بین بردن اعتماد به نفس عمومی به ویژه اقشار نخبه خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: برچیدن 13 هزار سانتریفیوژ از 19 هزار سانتریفیوژ در مجموع نطنز و فردو و همچنین 15 سال ممنوعیت غنی‌سازی و منع تحقیق و توسعه عملا به معنای تعطیلی این مراکز است. پس چرا به مردم دروغ می‌گویید؟

وی ادامه داد: عدم توانایی ما برای تامین سوخت هسته‌ای در داخل و وابستگی به دشمنان مسئله مهمی است، زیرا سالی 28 تن نیاز به اورانیوم غنی‌شده داریم که با 5000 سانتریفیوژ تنها 7 تن می‌توانیم تولید کنیم و این بدان معناست که باید 4 سال تولید کرد تا سوخت یکسال‌مان را تامین کنیم.

نوباوه تاکید کرد: همه بدبختی ما به دلیل پذیرش معاهده NPT است که تاکنون هیچ کمکی به ما نکرده، بلکه بزرگترین مانع برای ما بوده و اسرار دانشمندان را به دشمنان ارائه کرده است.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: می‌گویند 124 کشور پروتکل الحاقی را امضاء کرده‌‌اند، آیا آن کشورهایی که دارای چرخه سوخت هسته‌ای هستند مانند انگلیس و فرانسه قبل از ساختن بمب اتمی آنرا امضاء کرده‌اند و یا بعد از ساختن بمب؟ اگر پروتکل روشی است برای ممانعت از تولید بمب هسته‌ای، آنها که بمب هسته‌ای و 50 نیروگاه هسته‌ای داشتند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه گره زدن تمام مشکلات کشور به تحریم‌ها دروغ بزرگ و ظلم به ملت ایران است، گفت: آمریکا تنها از ما یک امضاء می‌خواهد تا ما را زیر یوغ خود ببرد، بنده به عنوان یک نماینده برای خودم امضای پروتکل الحاقی را خیانت می‌بینم و آنرا هرگز امضاء نمی‌کنم.

وی خطاب به رئیس‌جمهور بیان داشت: به گفته دکتر شریعتی ندیدم پای هیچ‌یک از قراردادهای ننگین را یک روحانی امضاء کند، آقای روحانی؛ روحانی هم هستی، پس پای این قرارداد را امضاء نکن.

نماینده مردم تهران در پایان نیز خاطرنشان کرد: آمریکا تمامی مخارج عظیم خود را که به بیش از 75 درصد می‌رسد، از طریق دریافت مالیات تامین می‌کند، چرا برای ما مقدور نیست با گرفتن مالیات از این مفت‌خورها، پول‌شوها و مالیات‌نده‌ها تامین کنیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: روحانی ، الحاقی ، امضاء
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
باید کسانی که سری قبل ان پی تی را پذیرفتند محاکمه شوند تا غرب و مذاکره کنندگان بدانند ملت ایران از خق خپیش نخواهد گذشت بعضی ها اشتباه می کنند و ملت باید جوابگوی اشتباه انهاباشد اعدام امضاکنندگان ان پی تی تنها راه حل با کمترین خرج برای ایران هست هم توقع غرب درست میشه هم مذاکره کنندگان ما هم می فهمند که نباید گول حرف دشمن بخورند