سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت و درمان:

همه قوانین مرتبط با بهداشت و درمان در پایگاه ملی سلامت گردآوری می‌شود

وزیر بهداشت از تدوین قوانین حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سامانه ملی قوانین و مقررات سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در دومین اجلاس شورای هماهنگی حقوقی دستگاههای اجرایی که با مدیریت وزارت بهداشت برپا شد و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص سامانه سلامت گفت: در هر حوزه‌ از حوزه‌های سلامت اعم از آموزش و پژوهش، بهداشت و درمان و غذا و دارو، قوانین مرتبط در سامانه سلامت یک جا گردآوری شده است. ضمن اینکه قوانین باید ابتدا به مجلس بروند و آنجا تصویب و نهایی شوند.

وی افزود: با این وجود از سلیقه پردازی برای استفاده از مفاد قانونی متفاوت، حتما پیشگیری خواهد شد و گام موثری برای اجرای حقوق شهروندان خواهد بود.

وی گفت:تا پایان امسال اصلاح آئین نامه ها را هم به این سامانه اضافه خواهیم کرد و می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

هاشمی با بیان اینکه قوانین در دستگاههای مختلف، متفاوت تفسیر می‌شود، گفت: آئین نامه‌هایی که در هر دوره تدوین شده، در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، متفاوت تفسیر می‌شود. که با برپایی این سامانه، یک وحدت رویه در عملکرد ایجاد خواهد شد.

وزیر بهداشت و درمان گفت: از سایر همکارانمان در وزارت خانه‌های دیگر خواستیم که برای رعایت حقوق شهروندان در بخش سلامت  در حوزه‌هایی مثل آلودگی هوا، پارازیت، وسایل نقلیه، ساخت جاده‌ها و غذای مردم در بخش اجرا دقت لازم و کافی بشود.

خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران از وزیر بهداشت پرسید، اگر بنابر نظر شما نباید پزشکان به زور برای گذراندن طرح فرستاده شوند، پس مشکل کمبود نیروی متخصص در آن مناطق را چگونه می‌توان رفع کرد، که وزیر بهداشت در پاسخ گفت: سالها است مطرح کردیم که راه حل این کار پول نیست.اول اینکه کشور ثروت زیادی ندارد و دیگر اینکه با فرستادن اجباری پزشکان برای گذراندن طرح، پس از مدتی محل را ترک خواهند کرد.

هاشمی گفت: راه حل این معضل، استفاده از نیروهای بومی است.

وزیر بهداشت از عدم تعادل عرضه و تقاضا صحبت کرد و گفت: باید تعداد پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص کافی باشد و در این صورت تمایل به کار در پایتخت کاهش می‌یابد و از طرفی لازم است از افراد با استعداد در منطقه برای همان جا استفاده شود.

وی گفت: امسال حدود 1500 نفر برای آزمون سراسری برای مناطق بومی جذب می‌شوند و حداقل 30 در صد ظرفیت هر منطقه‌ برای افراد بومی همان منطقه خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه با این طرح طی 10-5 سال آینده مشکل طرح نیروی انسانی حل می‌شود، گفت: در کوتاه مدت ممکن است این برنامه بر دانشگاههای علوم پزشکی به علت کمبود فضا فشار وارد کند اما طی دراز مدت به نفع سایر بخش‌ها و گروههای پزشکی خواهد بود.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.