سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

لایحه‌ای برای بیماری EB از سوی دولت نداشته‌ایم/ اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای این بیماری در سال 94

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شناسایی بیماری‌ها در زمره بیماری‌های خاص از جمله وظایف وزارت بهداشت و دولت است اما در خصوص بیماری EB هیچ لایحه‌ای به مجلس نیامده است.

عبدالرحمان رستمیان نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پشکی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شناسایی بیماری‌های خاص از جمله وظایف وزارت بهداشت و درمان است لذا اینکه یک بیماری چگونه در گروه بیماری‌های خاص قرار می‌گیرد باید از سوی دولت و از طریق لوایح به مجلس اعلام گردد. 
 
رستمیان با بیان اینکه این بیماری جزو بیماری‌های صعب‌العلاج و پر‌هزینه است، ادامه داد: تا کنون هیچ لایحه‌ای در این خصوص به مجلس نیامده است اما اعضای کمیسیون بهداشت و درمان توانسته‌اند در بودجه 94، یک میلیارد تومان اعتبار برای تامین هزینه‌های درمان این بیماری اختصاص دهند. 
 
و‌ی در ادامه افزود: هر زمان که وزارت بهداشت و درمان و دولت در این زمینه وارد شود مجلس این آمادگی را دارد که در جهت تسهیل شرایط درمان و تامین دارو و سایر خدمات درمانی بیماران مبتلا به این بیماری وارد شود. ضمن اینکه شناسایی صعب‌العلاج یا لا‌علاج بودن یک بیماری از جمله وظایف وزارت بهداشت و درمان است. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.