توجه به بیماریهای دامی در کاهش هزینه‌های پزشکی ضروری است

با توجه به رشد چشمگیر کشور در بسیاری از عرصه‌های علوم پزشکی توجه به شناخت و راههای انتقال تب مالت و پیشگیری از آن ضرورت بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سمینار مدیریت بروسلوز دامی چالش‌ها و راهکارها امروز در دانشکده دام پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عبدالرحمان رستمیان، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس محمدمهدی برومند و سایر مدیران کل استانی حضور داشتند.

علیرضا باهنر استاد اپیدمیولوژی دانشگاه تهران و دبیر سمینار در خصوص این برنامه و محورهای آن تصریح کرد: سمینار یک روزه مدیریت بروسلوز با همکاری سازمان دامپزشکی و انستیتو رازی برگزار شد. طی این سمینار شاهد حضور مثبت نمایندگان و مدیران این عرصه بودیم که منجر به اعلام آمادگی آنها برای پیگیری و توجه بیشتر به بیماری تب مالت می‌شود.

وی در ادامه افزود: برنامه این سمینار در دو بخش سخنان نمایندگان مدیران و بخش بعدی سخنرانی حول محورهای اپیدمیولوژی بیماری، تولید واکسن‌های موثر در تب مالت، مسائل اجرایی و راههای تشخیص بیماری انجام شد.همچنین بخشی به عنوان میز گرد طراحی شده تا مدیران و اساتید به بیان نقطه نظرات بپردازند.

باهنر گفت: با توجه به روند پیشرفت چشمگیر کشور در بسیاری از حوزه‌های علوم پزشکی بهتر است درباره این بیماری‌ هم توجه ویژه‌ای شود چرا که راههای انتقال این بیماری شناخته شده است و می‌توان با استفاده از برنامه ریزی و حمایت‌های لازم متولیان به نتایج مثبت دست یافت.هم اکنون آمار بیماری در کشور رو به  افزایش است میزان مبتلایان به تب مالت در سال  گذشته 21 هزار نفر برآورد شده است در حالی که این آمار در 4 سال گذشته 11 هزار نفر بوده است.

وی در پایان افزود: امید است این سمینار روندی را دنبال کند که میزان ابتلا در جامعه کاهش یابد تا هزینه‌های درمانی بالای این بیماری کاهش یابد چراکه بیشترین گروه سنی مبتلا بین سنین  20 تا 40 سال قرار دارند یعنی جمعیت مولد کشور که بیماری ‌انان منجر  به اختلال در کارایی خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار