سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

تلاش در جهت نجات حوزه تجهیزات پزشکی/ برخورد جدی با متخلفان این حوزه

مشکلات و معضلات فراوانی که در گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی دیده می‌شد مسئولان را بر آن داشت تا ضمن اقدامات اساسی برای این بخش در جهت افزایش آگاهی مردم گامهای موثر بردارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه سلامت در ماههای اخیر با توجه به عنایات مقام معظم رهبری، روسای قوای سه گانه و شخص رئیس جمهور روزهای خوبی را پشت سر گذاشته بطوری که اگر در دولت قبل سلامت جز اولویت‌های دهم و یازدهم بود، در دولت تدبیر و امید جز سه اولویت اصلی است.

عقب ماندگی‌های حوزه تجهیزات پزشکی 
مطالب فوق بیانات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه ایران هلث است.

دکتر حسن هاشمی در ادامه افزود: بعد از گذشت مدتی از آغاز به کار دولت یازدهم مشکلی در تهیه دارو ندارند اما به نظر می‌رسد در حوزه تجهیزات پزشکی دچار عقب ماندگی‌هایی هستیم و انتظار داریم که نمایشگاه هجدهم سال آینده بسیار قوی‌تر ظاهر شود.

از آنجایی که نظام سلامت در جامعه از جمله مهمترین امور شناخته می‌شود موارد وابسته به آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است یکی از این موارد تجهیزات پزشکی است این حوزه مانند سایر بخش‌ها دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی است زیرا حدود 5 سال است که شبکه قانونی توزیع تجهیزات پزشکی برای ساماندهی امور این بخش در کشور ایجاد شده است.

عظیم زاده مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:‌ افرادی که قصد خرید تجهیزات پزشکی را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی تجهیزات پزشکی از مورد تایید بودن شرکت انتخابی برای خرید محصول خود اطمینان حاصل کنند.

وی در ادامه می‌گوید: شرکت‌ها براساس چهارچوبی تعریف و در یک لیست جمع آوری شده‌اند و در واقع مطابق با ضوابط و دستورالعمل‌ها در اداره کل تجهیزات پزشکی باز بینی می‌شوند.

عظیم زاده در مورد خرید کالاهای پزشکی تصریح کرد: اگر پزشکی قصد خرید کالاهای تجهیزات پزشکی در شرایطی غیر از این تعریف‌ها را دارد مسلما خودش مقصر است چرا که ما اسامی شرکت‌های مجاز را اعلام کردیم تا در دسترس آنها قرار گیرد.

بازار به خواب رفته تجهیزات پزشکی در گذشته

با توجه به بازار به خواب رفته کالاهای تجهیزات پزشکی در گذشته باید طبق برنامه‌ای مدون همواره به فکر ارتقا این بخش بود در همین راستا مدیر اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی عنوان کرد: یکی از تصمیمات کاربردی سال جاری ایجاد برنامه‌ای برای تلفن‌های همراه است تا پزشکان و مردم بتوانند از طریق دسترسی به آن و بر اساس سریال کالای خریداری شده از مورد تایید بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر شرکت‌های مجاز و اعلام شده در این سایت مرتکب تخلفی شوند ما با رسیدگی به موقع مدارک مورد نیاز را به مراجع قضایی ارسال خواهیم کرد. علاوه بر این اگر شرکتی خارج از این شبکه به فروش یا توزیع کالاهای تجهیزات پزشکی اقدام کند با برخورد قانونی مواجه می‌شود چرا که این کار به منزله توزیع کالای قاچاق است و مطابق قانون علاوه بر جریمه نقدی و حبس آن شرکت به حالت تعلیق در می‌آید.

 به نظر می‌رسد حوزه‌ی نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی با اقدامات موثری که انجام داده روند رو به رشدی را برای این سازمان به ارمغان آورده است.



گزارش از ریحانه هرندی



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.