سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

برگزاری همایش تخصصی گفتمان اعتدال دیپلماسی فرهنگی و توسعه گردشگری در رشت

همایش تخصصی گفتمان اعتدال دیپلماسی فرهنگی و توسعه گردشگری با حضور جمعی از کارشناسان و اساتید دانشگاه های گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، از رشت؛ تبیین ابعاد مفهومی و نظری اعتدال و بررسی سیاست دولت در بهره گیری از دیپلماسی گردشگری از مهمترین محورهای این همایش یک روزه بود.

معاون مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری در این همایش با اشاره به تشریح مفهوم اعتدال که در دولت یازدهم مطرح شده است گفت: اعتدال حرکتی به سمت توازن است که می تواند نقش مهمی در توسعه دیپلماسی فرهنگی داشته باشد.

محمد فاضلی بر لزوم توسعه دیپلماسی فرهنگی و نقش آن در توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: افزایش اشتیاق گردشگران خارجی برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشورمان موفقیت راهبرد اعتدال در عرصه گردشگری بین المللی را نشان می دهد.

رییس اتاق فکر گیلان هم در این همایش با تشریح چالش ها و توانمندی های گیلان در حوزه گردشگری گفت: هدف از تشکیل اتاق فکر ایجاد تعامل بیشتر میان نخبگان و اندیشمندان برای رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه چالش های صنعت گردشگری در گیلان است.

رضا معصومی راد افزود: توسعه مبادلات و رفت و آمدها با تکیه بر فرهنگ و هویت ایرانی - اسلامی و تعامل و انسجام ملی امکان پذیر است.

خواندن پیام مسعود سلطانی فر ؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین جلسه پرسش و پاسخ از دیگر برنامه های همایش تخصصی گفتمان اعتدال دیپلماسی فرهنگی و توسعه گردشگری در رشت بود.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.