سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخلاف برخی از آمارها؛

موارد کم خونی در مردان و زنان به یک نسبت افزایش یافته است

اگرچه کم خونی در بین زنان شیوع بالاتری در مقایسه با مردان دارد، اما برخلاف برخی از آمارها موارد این بیماری در مردان و زنان در سالهای اخیر تقریبا به یک نسبت افزایش یافته است.

محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: بر طبق آمارها حدود یک چهارم مردم دنیا به نوعی از کم خونی رنج می‌برند و به طور متوسط نزدیک به دو سوم افراد مبتلا را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق آمار کم خونی در زنان چند برابر مردان است، تاکید کرد: اگر چه کم خونی در بین زنان شیوع بیشتری در مقایسه با مردان دارد، اما برخلاف برخی از آمارها موارد این بیماری در مردان و زنان در سالهای اخیر تقریبا به یک نسبت افزایش یافته است.

شفیعی افزود: آهن کافی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و فراهم کردن زمینه مناسب برای یادگیری ضروری است و کمبود آهن می‌تواند کیفیت زندگی را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مشکل کم خونی به ویژه در گروه‌های در معرض خطر نظیر کودکان و زنان باردار، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه از هر  چهار نفر، حداقل یک نفر دچار کم خونی است، توجه بیشتر به لزوم پرداختن به راههای پیشگیری از این عارضه و پیشگیری از اثرات و عواقب منفی بهداشتی و اجتماعی آن بسیار ضروری است.



انتهای پیام/

برچسب ها: کم خونی ، مردان ، آهن ، زنان ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.