با توجه به این که منابع غذایی حاوی آهن جایگاه خوبی در سبد غذایی اغلب افراد جامعه ندارد، ممکن است دریافت ناکافی این ماده در آینده نزدیک به یک مشکل جدی و عمده تبدیل شود.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، گفت: آهن عنصری ضروری برای بدن است و رشد مطلوب و فراهم شدن مناسب برای یادگیری و ارتقای ضریب هوشی، تا حد زیادی در گروه مصرف غذاهای آهن است.

وی افزود: انواع گوشت به ویژه گوشت قرمز، سبزی‌ها و میوه‌ها، مرغ، جگر و نان سفید منابع غذایی خوبی برای اهن هستند.

سالاری تاکید کرد: یکی از بیماری‌هایی که کمتر در مورد آن صحبت می‌شود، کم خونی به ویژه کم خونی ناشی از فقر آهن است و این در حالیست که طبق آمارها، حدود یک چهارم افراد در جوامع مختلف دچار کم خونی هستند.

وی با بیان اینکه دریافت کم آهن و کم خونی موضوعی جدی است، تصریح کرد: با توجه به این که منابع غذایی حاوی آهن جایگاه خوبی در سبد غذایی اغلب افراد جامعه ندارد، بیان این هشدار ضروری است که با روند کنونی ممکن است، دریافت ناکافی آهن در آینده نزدیک به یک مشکل جدی و عمده  تبدیل شود.

سالاری خاطر نشان کرد: مشکل کم خونی در بین کودکان، دختران و زنان باردار جدی‌تر است و به همین دلیل این افراد باید کانون توجه در خصوص پیشگیری از کم خونی باشند.




انتهای پیام/

برچسب ها: آهن ، کم خونی ، گوشت ، آمار ، جگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار